Annons:
Etiketttips-och-läsvärt
Läst 6632 ggr
kelfwing
12/5/11, 7:39 PM

Tips -restauranger med god vegetariskt mat - Malmö

Jag har nu bott i Malmö  i snart 3 månader och under tiden den åkte som en skållad rått mellan Malmö och Enköping där jag bodde innan.    På detta viset har jag upptäckt en dyr men värt pengarna -pärla.

Malmö Airport.

På Malmö Airport finns det på restaurangen  Vegetarisk hamburgare för 139 kronor.  Det låter ju djävulskt dyrt men är faktiskt värd pengarna.

Själva hamburgaren är stor.  (Första gången trodde jag att det kanske gett mig en vanlig hamburgare pga storlekn och färgen)  och mycket god.  Givetvis finns dressing, sallad, grönsaker innanför hamburgerbröden.  Vet inte vad det är för dressing, men jag har aldrig orkat coleslawen som serveras till.

Till detta serveras hemgjorda klyftpotats-pommes frites och och en coleslav.

I text tycker jag att det låter ganska trist, men den är mycket god.  Jag har nu testat den 3 gånger och tänkte sista gången att jag skulle besviken för då hade jag sett fram emot den så länge och tänke att jag kanske kom ihåg fel, skapat för höga förväntingar, men jag blev ändå positivt överasskad.   Jag tror restauaragen heter MMX.  De har öppet en timme före första avgång tills efter sista flyget gått för dagen. Jag vet inte dock inte om de serverar mat på morgonen… har bara flugit på eftermiddagen - kväöllen

Tänkte också tipsa om bra rätt på en restaurang på Malmö Centralstationen, men restaurangens namn har undflytt mig, så jag får återkomma om det.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Annons:
[TrevorS]
12/5/11, 8:08 PM
#1

Finns en restaurang som är populär där nere men minns inte vad den heter.

kelfwing
12/18/11, 4:57 PM
#2

Resturang:  Ett litet kök

Plats: Centralstationen Malmö

Restaurangen på Centralstationen heter ett litet kök.  Det är jättetrevlig personal.  Jag beställde en halloumisallad och förväntade mig den plastsallad med halloumi man kan köpa i livsmedelsaffärer men för ett dyrare pris.

Men halloumin grillades vid beställningen och hon frågade mig hur jag ville ha hallomin, salladen var olika grönsaker och olika sorters bönor. Det var en mycket god och mättande sallad.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

kelfwing
12/18/11, 5:01 PM
#3

Cafe: Barista

Plats:  Gallerian Entre, hållplats Malmö Värnhem.

Recension:  Detta är ett likt Espresso House och liknande kedjor med skillnaden att så mycket som möjligt är miljövänligt, ekologist och rättvisemärkt.  Men det är ett vanligt blandkostarcafé.

Men när jag frågade om de kunde fixa till något glutenfritt och vegetariskt så gjorde den mycket trevlige killen som stod i kassan det och resutat blev mycket godd.  Han glömde sig lite med brödtärningar (det är ju inte glutenfritt) med tanke på att de bara serverar färdiga rätter och hans tillmötesgående sätt så överser jag med den fadäsen. De var lätta att pilla bort.

Så jag rekommenderar det caféet om man befinner sig i entregallerian, de kan fixa något till dig även om det inte finns å deras fasta meny.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

kelfwing
12/18/11, 5:13 PM
#4

Restuarang. Veggegårde

Plats: Rörsjögatan 23 i Malmö (nära City, men undangömt, det är ingen resutarang man råkar gå förbi.) närmaste hållplats är Malmö Studentgatan.

Recension: Veggegården har jag märkt har ett gott rykte och det är välförtjänt.

Det är god, trevlig miljö i restaturagen (utanför är det ganska trist) och mycket trevlig och tillmötesgående personal.  Det är en asiatiskt vegansk restuarang som inriktigade sig på imitationer av olika soters kött; kyckling, biff, skaldjur i olika former.  Det finns rätter både för de som gillar starka saker och de som inte tycker om/tål starka saker och det mesta är dessutomg glutentfritt. Givetivs finns det grönsaker också, men det är mest som tillbehör och i olika gryttor.   Restuaragnen har både a la carte och lunchbuffe.

På vegan i fokus har de tipsats om denna restaurang förr.  Man kan både äta där och hämta för avhämtning (avhämtning är 10& billiigare) och man köpa dessutom köpa deras sojaprodukte rmed sig hem till sin egen frys.

http://www.vegegarden.com/

Jag hade höga förvätninga rnär jag kom dit men blev ändå positivt överaskad.  Detta är en resturang som man ska prova om man är i Malmö,

Hit kan man även ta blandkostare (om det inte stod utsatt överalllt att det är veg. kyckling, veg. räkor tror jag man skulle "lura" blandkostare att det det är riktig kyckling och räkor osv. för de smakar verkligt likt.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Alwyn
12/23/11, 10:53 PM
#5

#4 I love that place! Buffeerna är att dö för! Mums

Upp till toppen
Annons: