Annons:
Etikettmatprat
Läst 925 ggr
kelfwing
2013-02-07 06:36

Camilla testar bönchips

Bönchips

Foto: Gabriella Terneborg/Djurens Rätt.

Camilla Bergvall som har den vegetariska bloggen smakmassakern.se har gjort ett gästbloggsinlägg på vegokoll.se  där hon testar bönchips.  Hon har testat smakerna Chilli/Dill, Örter, Tryffel, Naturell, Höstglöd.  Hon beskriver chipsen så här:  "De har lite konsistens av fläsksvålar, men inte alls på det dr läskiga fettiga döda- djur-sättet utan på det krispiga och tuggmotståndiga." Hon anser att de är bra som mellanmål eller alternativt fredagsmys.

Hon tycker at Chili/Dill var godast, att Örter var lite märkliga men det kan bero på att hon inte gillar örterna rosmarin och timjan överhuvudtaget, att tryffel var goda, att Höstglöd (denna smak finns inte på hemsidan men hon har hittat dem en gång i en affär) och att naturell var mums.  (källa: vegokoll.se)

Jag har också smakat bönchipsen och då smakade jag smaken naturell. Jag var precis som Camilla skeptisk till idén först, men som gammal ölänning måste man ju prova en vegetarisk produkt som odlas lokalt på ön.  Men det är överraskande är att bönchipsen är riktigt goda. Jag kan också rekommendera dem.

Chipsen är gjorda av ekologiska bruna bönor odlade på Öland och tillverkas utan tillsatser. (källa: bonchips.se)

För allergiker: Chipsen är mjölk- och glutenfria. (källa:bonchips.se)

Du som inte bor nära en affär som har dem (de kan hittas i vegaffärer och delikatessaffär och affärer/marknander typ bondens marknad samt välsorterade livsmedelsaffärer ) kan köpa chipsen på nätet:http://www.bonchips.se/

l

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: