Annons:
Etikettmatprat
Läst 2176 ggr
kelfwing
2013-04-10 21:20

Farbror Grön testar Gröna Kasssen

Bloggen Farbror Grön ska testa Gröna Kassenhttp://farbrorgron.blogspot.se/2013/04/farbror-gron-lagar-veganskt-i-fem-dagar.html   

Gröna Kassen http://www.gronakassen.se/  är ett matkasseföretag som leverar helt vegetariska maträtter (dvs. veganska) i form av matvaror och recept till Stockholm och Uppsala med omnejd.

Gröna kassen innehåller matvaror och recept för 4 personer.   De har 90 - 95 % ekologiska varor, helt vegetariska maträtter och därmed helt 100% ägg och mjölkfri.  Stor del av kassrna är färska grönaKassarna leveras i kylbil till din dörr. 

Du kan välja mellan 3, 4 och 5 dagar.  Kassarna  kostar från 495 till 895 kr.

 Källa: vegokoll, farbror grön och gröna kassen.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Annons:
MalinFrosch
2013-04-11 10:33
#1

Önskar att detta ska komma till Göteborg snart.
Väntar och väntar på en grön matkasse…..
Tycker det är en fantastisk idé.

kelfwing
2013-04-11 14:02
#2

Ecovivo leverar till Göteborg och de har en veg-kadse

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

MalinFrosch
2013-04-11 14:18
#3

Äre sant?!
Haha vilken koll jag har 😞

Var iofs ett tag sen jag kollad runt senast…

E-l-vira
2013-04-12 16:09
#4

"Ecoviva är glada över att kunna erbjuda en ekologisk vegetarisk matkasse i Stockholm! "

Medarbetare på klickerträning.ifokus

kelfwing
2013-04-13 07:27
#5

På Ecovivas hemsida står det följande på leveransområden

Just nu finns Ecoviva i StockholmUppsala och **Göteborg  (http://www.ecoviva.se/Leveransomraden/)**

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

kelfwing
2013-04-13 07:49
#6

Årstiderna har en vegetarisk matkasse och de leverar till Göteborg.   t  http://www.arstiderna.com/Matkassar

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Annons:
[Moa-]
2013-04-13 13:58
#7

Dock har jag lite svårt för uppbyggnaden av dessa tjänster, du betalar mer än värdet på din matkasse och det finns ingen som helst garanti att du gillar maten som kommer i den…?

Varför inte köpa det man vet att man faktiskt gillar?

Ännu värre när Maxi har likadana påsar, men dessa måste hämtas ut i butiken, och då inte vid kundtjänsten så du slipper gå in i butiken, utan, längst in, så du måste ändå gå runt hela affären oavsett… Jag förstår inte riktigt detta alltså.

kelfwing
2013-04-13 19:06
#8

Moa: 

Jag har hittils inte prövat någon matkasse pga av det är för dyrt i förhållande till vad du erhåller.  Men det finns ju uppenbarligen folk som tycker de är värda pengarna, då det dyker upp allt fler företag som säljer matkassar. Därför tyckte jag det var intressant att tipsa om att bloggen farbrör grön testar en vegetarisk kasse.

Maxis upplägg som du berättar får inte heller jag  alls.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[Moa-]
2013-04-13 19:18
#9

Om du är helt sönderstressad och inte prioriterar att handla och har en hög inkomst så kan jag se poängen med att få mat hemlevererad, men som regel så ser jag många fler problem än vinster.

Det finns minst en butik i Örebro som låter kunden handla online och sedan levererar hem kundens utvalda varor, detta kan jag finna smidigt, tyvärr många äldre som borde kunna nyttja tjänsten använder tyvärr inte dator. 

Nej, Maxis version är verkligen märklig, men den verkar relativt populär, ser flera som hämtar påsar varje gång jag handlar…

kelfwing
2013-04-13 19:26
#10

Moa: För en gångs skull verkar vi helt överens redan från början….😉

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[Moa-]
2013-04-13 19:27
#11

Ha ha, vad tråkigt, då lär man sig ju inget… =P

kelfwing
2013-04-13 19:28
#12

Det är ju i för sig sant….😃

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Aribigga
2013-04-13 20:41
#13

Det kan ju finnas flera anledningar till att en matkasse kan vara bra. Speciellt om den är hemlevererad. 

Du slipper åka till affären och lägga tid på att handla. 

Du slipper fundera ut vad du ska ha för middag varje kväll. 

Du riskerar inte att köpa en massa onödiga saker "för att du är sugen" eller för att "det kan vara bra att ha" som du ändå inte äter sen. 

De två senare gäller ju nästan även om man måste hämta påsen i affären, då slipper man ju även lägga tid på att hitta ingredienser till sina måltider. 

En annan fördel är att du kanske testar saker som du inte skulle ätit annars. 

Du riskerar mindre att äta dig trött på saker som till en början är goda och lättlagade och som gärna smyger sig in i dina veckomenyer lite väl ofta. 

Men annars håller jag med er! Tycker inte att det är värt pengarna och vill själv bestämma över min mat, har dock aldrig testat. Men tyckte jag kunde komma på lite fördelar ändå. Så blev inläggen lite mer nyanserade 😉

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: