Annons:
Etikettrecept-varmrätter
Läst 2687 ggr
Afturelding
2013-04-19 10:05

Behöver förslag!

Hej!

Jag och min sambo gifter oss den 29/6, och vi har nu fått tag på en cateringfirma (efter mycket om och men) som är beredda att göra en vegetarisk varmrätt åt oss och våra 50 gäster. De ville att vi skulle ge förslag på vad vi vill ha, men vi har svårt att komma på något. Och därför skriver jag här för att få lite förslag :)

Vi ska vara i en bygdegård, och bröllopet blir ganska rustikt och "typiskt svenskt". Vi vill därför ha en lite tyngre varmrätt, som är ganska enkel men ändå passade för fest. Tänk lite finare husmanskost.

Är det någon som har ett förslag? :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
[Moa-]
2013-04-19 12:03
#1

Tung mat är enligt mig typ plankstek vilket även är gott.

Annars så all mat med potatistillbehör är "tyngre" enligt mig, potatisbakelser, hasselbackspotatis och dylikt är lite finare tillbehör… Lägger du till lite sparris och stekta körsbärstomater så kan det vara vad som helst som vegetarisk huvudrätt, välmarinerade quornfilér, tzay, grönsaksbiffar eller vad som helst. Även zucchini eller aubergine med ost som steks krispigt är ett gott och lite "lyxigare" tillbehör. Som kanske framkommer ovan så är det tillbehören och ej det vegetariska "biffen" som gör maten "finare" enligt mig…

[Moa-]
2013-04-19 12:03
#2

Och grattis till bröllopet! =)

kelfwing
2013-04-19 13:09
#3

Wallenbergare är ju lite finare och tyngre husmanskost men ändå enkel .den borde också vara lätt att veganisera

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Sarah
2013-04-20 21:08
#4

kolla www.vardagsmatad.se mycket vegansk husmanskost :)

Afturelding
2013-04-21 09:12
#5

Tack så jättemycket allihop! Ibland fastnar man och behöver lite inspiration :)

Ska ta och fundera på saken med sambon, men jag har fått många bra idéer nu.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

kelfwing
2013-04-21 12:39
#6

Grattis till bröllopet!

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Annons:
Blodfot
2013-04-23 15:20
#7

Grattis till bröllopet!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Upp till toppen
Annons: