Allmänt

Har ni råkat få i er?

2013-04-26 20:55 #0 av: Anibaz

Har nå någon gång råkat få i er animalier efter att ni bestämde er för att avstå från kött? 

Tex köttbuljong, fiskextrakt eller liknande? Eller kanske rent utav kött?

Anmäl
2013-04-26 21:53 #1 av: E-l-vira

Japp. Lärde mig alldeles nyligen att tandkräm innehåller animalier... 

En gång på en restaurang. Tog en sked av soppan, på nästa sked såg jag något som liknade köttfärs så jag gick och frågade kocken. Ändå hade en anställd pekat ut den åt mig som vegetarisk! Blä :(

Själv?

Anmäl
2013-04-26 23:23 #2 av: Anibaz

#1 Men! Dålig stil utav personalen!

Ja, ansjoviskoncentrat i en grytbas. Ledsen

Anmäl
2013-04-27 01:28 #3 av: Snovit79

Jodå. Kycklingfond i currysås som sagts varit vegetariskt. 

Plockade sallad ur Icas salladsbuffé i höstas och kikade på pastan med dressing. Såg ingen innehållsförteckning och rörde runt lite. Såg fritt fram ut. Väl i bilen, så bet jag i en crab-fish. Kräks

Äter man ute på buffér t ex, så är det ofta någon använt samma bestick till kött som grönt. Eller spillt kött i dressingen och liknande. 

Hjärta Jasmine, min älskade efterlängtade dotter - den vackraste ängel i himlen. Hjärta

Sajtvärd på Matbröd 

Anmäl
2013-04-27 13:58 #4 av: Persifone

Jodå, det vegetariska på en thai restaurang var kokat i ostronsås. Var tvungen att berätta för personalen att då är det banne mig inte vegetariskt!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Anmäl
2013-04-28 14:20 #5 av: [MikeW]

Fanns någon mat i skolan som jag åt. Sen sa min lärare "Du vet väl att det är fisk i det där?" jag slutade äta och ville nästan spy..

Mina vänner sa inget... var LITE arg på dom att dom inte sa något..

www.kairuo.deviantart.com Spöke  Sajtvärd för Teckning Ifokus
           Check out my art ^ :D              Medarbetare för Digital Konst

Anmäl
2013-04-30 18:04 #6 av: mopsen12

Jag beställde en pizza med en kompis och bad om 50/50 kött på och inte kött på andra halvan. Det fick vi såklart inte. Insåg det när vi kom hem så jag plockade bort alla skinkbitar men jag måste fått i mig någon då jag aldrig varit så kräksjuk som efter det... Ledsen

Åt också sådan där sushi-soppa som jag trodde var vegetarisk men innehöll fisk. 

Farmor lagade grönsakssoppa och stoppade i kycklingfond. "Någon måtta får det väl vara med din vegetarianism" ansåg hon. Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.