Annons:
Etikettrecept-övriga
Läst 3683 ggr
~Miriel~
5/31/13, 8:45 PM

Mellanmål tips sökes!

Börjar på att bli riktigt less på macka-tartex mellan målen… Så varenda tips på andra mellanmål motages gärna!

Annons:
[Amadina]
5/31/13, 9:02 PM
#1

Äter du mjölkprodukter och sådär, eller är det veganskt som gäller? :)

~Miriel~
5/31/13, 9:14 PM
#2

Håller på med en utredning om ev. laktosintollerans och har kört utan ett antal veckor men måste börja igen näsa vecka så det är både ja och nej på den frågan…

[Amadina]
5/31/13, 10:26 PM
#3

Jag förstår. Keso-/kvargröra kan ju vara ett alternativ till mellanmål om du vill ha något som mättar ordentligt, men det innehåller ju en hel del laktos, så om magen krånglar av det är det kanske inte det bästa alternativet. :)

[Amadina]
5/31/13, 10:28 PM
#4

Tror dock att det går att få tag både på laktosfri Keso och laktosfri kvarg nu för tiden. :) Har dock själv oturen att bo på liten ort, så jag har inte lyckats hitta det här.

[Moa-]
5/31/13, 10:57 PM
#5

Amadina; har ni inte Valios i hyllan? Det har jag aldrig sett någon butik som inte har, den är dessutom utan animaliskt löpe… =P

[Amadina]
5/31/13, 11:51 PM
#6

#5 Det har vi, men dessvärre är det inte ofta det finns laktosfri Keso! :)

Annons:
Zureel
6/1/13, 7:05 AM
#7

Avokado kan vara ett bra mellanmål.


[Moa-]
6/1/13, 10:11 AM
#8

Amadina; vad trist, trodde att en hörde till grundsortimentet… Jag tål laktos bra, men tvingar mina föräldrar att köpa deras kesella om vi ej hinner till Lidl och skall baka något med det, Arlas har ju tyvärr Löpe i sig. 

Mellanmål som är toppenmättande är ju omelett om du äter ägg? (Blir dyrt i längden om man skall köpa de "bästa" möjliga äggen, men funktionellt som brunchs/matigt mellanmål…

Annars är smoothie gott enkelt och mättande, samt att det går att variera i det oändliga…

Avokado, keso och groddar på en smörgås är ju också läskigt gott, men det är ju nästan en hel måltid.

E-l-vira
6/1/13, 4:04 PM
#9

Frukt, musli (köp färdig eller blanda egen så du får den precis som du vill ha den!), pannkakor, youghurt, nötter och frön

Medarbetare på klickerträning.ifokus

~Miriel~
6/6/13, 9:23 PM
#10

Skall man äta keson/kvargen som den är eller ha någontig på? Finns det dessutom något bra mellanmål om man är på språng, tex i skolan och inte har till gång till en kyl?

[Amadina]
6/6/13, 10:20 PM
#11

Jag brukar smaksätta den med någonting; exempelvis sylt eller kakao. Och sedan kan man blanda i lite havregryn, också. Det finns en mängd olika varianter, men man får nog prova sig fram tills man hittar något som passar en själv. :)

Sarah
6/20/13, 11:14 PM
#12

Nuförtiden har jag ofta en liten burk med böngroddar med mig :) Lite olivolja och salt och du har ett grymt bra mellanmål, nyttigt och enkelt.

Upp till toppen
Annons: