Annons:
Etikettdjurnyheter
Läst 3032 ggr
kelfwing
2013-06-13 22:37

Colombia förbjuder vilda djur på cirkus.

Colombia är de senaste landet som förbjuder vilda djur på Cirkus.

Tråkigt nog är det dock förtfarande tillåtet i Sverige.

Källa: Grön Livstil

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Annons:
Majskiii
2014-03-13 11:36
#1

Varma applåder för Colombia!

fuzzie
2014-03-13 13:01
#2

Big up till Colombia! 😃 

Jag förstår inte varför inte Sverige kan följa samma trend. Vi ska ju ändå vara det land i världen där djurlagarna är väldigt strikta för att djuren inte ska behandlas illa, ändå tillåts vilda djur på cirkus… 🤔 

Bra att cirkus Scott slutade med vilda djur, men maximum har ju fortfarande kvar både elefanter, sjölejon och zebror… Och i vissa länder använder dom även "bullhooks" alltså översatt tjurhakar. Vet dock inte om vi kallar det så i Sverige eller om dom används. Men går man in på youtube och söker på "elephant circus" och väljer videon som heter "Ringling brothers and Barnum & Bailey circus elephant abuse" så kommer ni se vad jag menar. 😕 

Och jag gick in på cirkus Maximums hemsida och skulle kolla vilka fler djur dom hade och såg då ganska långt ner i fliken "våra djur" att dom har något som ser ut som en blandning mellan zebra och åsna, är det lagligt att hålla dessa? (dock kanske det är en gammal bild?) 

Aja, nu ska jag sluta gnälla men djurs rättigheter ligger mig varmt om hjärtat och jag ogillar när man behandlar djuren fel och inte har burmått, bassängmått eller mått på hagar och liknande hägn i rätt storlek. 

Sorry om jag sabbade din tråd TS! 😟

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Upp till toppen
Annons: