Annons:
Etikettallmänt
Läst 1549 ggr
Eywa
2013-06-28 18:40

Hitta likasinnade?

Jag är och har varit vegetarian länge men tyvärr har jag bara haft partners som inte har delat mitt val av kost och som (självfallet) inte har delat mina åsikter vad gäller djuren.

Jag har verkligen tröttnat på det. Jag vill hitta en partner som har samma värderingar som mig. Men vart hittar jag dom? 

Jag började hjälpa hemlösa katter, men ingen som hjälpte till i föreningen var någon jag hade kunnat intressera mig för.

Jag började ha hundkurser, och där började tankarna snurra. Kanske kan jag träffa någon likasinnad på det viset? Men nej, ingen hittills har väckt något intresse. Nu har jag lagt ner mer verksamhet så kommer inte träffa någon på det viset i framtiden.

Jag funderade på att kanske gå med i någon annan djurhjälpsförening eller liknande, men jag vill också höra här inne om ni vet något annat ställe där många djurvänner (vegetarianer/veganer) samlas.

Jag är så trött på att träffa köttätare som inte respekterar djur :(

Annons:
Sarah
2013-06-28 22:25
#1

Vart bor du ngnstans? Jag har visserligen en partner som äter kött, men de flesta i min umgängeskrets är vegosar och de flesta har jag hittat på söder i sthlm :)

MalinFrosch
2013-07-05 11:31
#2

Att börja engagera dig i Djurens Rätt är ju ett enkelt sätt att träffa likasinnade :)

Upp till toppen
Annons: