Annons:
Etikettrecept-varmrätter
Läst 3900 ggr
tlundegard
11/5/13, 5:03 PM

vegetariska studenttips!

Jag har bestämt mig för att dra ner väldigt mycket på köttet då det väldigt dyrt, dessutom så vill jag undvika att äta icke kravmärkt kött (som är billigare).

Jag pluggar och har ingen annan inkomst än studielånet så skulle gärna ta emot billiga vegetariska tips! Utan mjöl och med så lite spannmålsprodukter som möjligt då jag är känslig för det och satsar på så lite kolhydrater som möjligt..

:)

2 hästar, en katt och lite fisksoppa
raudur.blogg.se

Medarbetare på akvariefisk.ifokus

Annons:
[Iyen]
11/5/13, 5:16 PM
#1

Bön och tomatsallad är helt underbart gott.

cokolada
11/6/13, 12:31 PM
#2

Jag själv kör på vego-lchf och märker att det är lite dyrare än vanlig vegomat. Om du dock skulle satsa på vegetariskt i storpack blir det billigare. Anamma som finns i frysdisken har t ex färs, burgare och korv i 1kg-förpackningar. Kostar runt 60 kr och är naturligare än de andra vegoprodukterna. En bra sak att veta är ju att skillnaden mellan 1kg sojafärs och 1kg kött är att när maten är klar får du sojan i samma mängd som tidigare medan köttet krymper när du steker den! Bra tips för den ekonomiska ;)

swedishpescetarian
11/6/13, 1:04 PM
#3

Bli pescetarian :)

tlover
11/7/13, 8:38 AM
#4

bön och/eller lins sallader.

det går att variera (tex vill du äta lite glutenfria kolhydrater kan man lägga till potatis) i det oändliga.

Min pappa hade alltid en bön/lins sallad, en sallad och sen "vanlig" mat (han till och med åt linssallad istället för chips på kvällen)

bra kombos är: Kidneybönor, röd lök, paprika, oliver, ev potatis, salt, peppar, paprikapulver, basilika och vinegrett eller keso (jag äter ite keso så jag har ingen aning om priset där)

eller

Gröna linser, gul lök, oliver, salt, peppar, timjan, vinegrett (billigare)

eller

Kikärter, inlagd gurka, tomat, limesaft, salt, peppar (den kan ätas som den är utan nått till)

men som sagt det går att variera i det oändliga.