Annons:
Etikettlivsstil
Läst 1089 ggr
Magisk
2013-11-11 10:16

Hur kan jag hantera mina tankar?

Jag har nyligen blivit vegetarian för att jag äcklas utav kött. Alltså inte den vanliga orsaken har jag läst mig till. Iaf så har jag svårt att hantera mina tankar kring att laga köttmåltider. Vill inte köpa hem det heller men mina barn är inte vegetarianer så jag måste. Hur kan jag stå och laga något som inte tilltalar mig fast jag vet att mina barn vill äta.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Annons:
viktoria91
2013-11-11 10:19
#1

Hur gamla är dina barn?

Magisk
2013-11-11 19:10
#2

De är 7, 9 och 11. Träffar dom inte så ofta så jag kan påverka dom till att äta mera vegetariskt.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

viktoria91
2013-11-11 19:27
#3

#2 Alltså inte gamla nog att laga egen mat.;) Men servera vegetarisk mat hemma hos dig och duger inte finns det mackor.

Magisk
2013-11-11 20:31
#4

🙂

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Intehärutandär
2013-11-11 21:43
#5

Jag tror nog att man får stå ut. Mitt barn vill ha kött, som jag mår illa av - och jag vill ha grönsaker ( t ex gurka och broccoli) som han mår illa av. Kompromiss helt enkelt. Min egen erfarenhet är att försöker man tvinga på barn något, så får man ärr för resten av livet. Än om man erbjuder som ett tillval, så att man väcker nyfikenheten.

Magisk
2013-11-12 10:44
#6

Tack. Skall se vad jag kan åstakomma.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Annons:
Fialialej
2013-11-13 13:23
#7

Du kan ju laga många vanliga rätter på vegetariskt vis.. Laga italienskt, pasta med  tomtsås med riven ost på (och vitlöksbröd till?), eller champinjoner, lök, vitlök och grädde som du rör ihop med pasta tillexempel.
Hamburgare gör du ju lätt med hälsans köks burgare.. Köttfärssås med quornfärs. Tacos… :) Du behöver ju inte berätta att det inte är kött i. Ofta märker folk ingenting innan man säger nåt.

Det kan vara bra att börja med att reda ut vad man har för vanliga rätter att trixa med innan man börjar experimentera, så har man en bra och välkänd grund att stå på.

Kan ni inte sitta vid datorn och googla fram recept tillsammans? Det blir ju lite kul också!

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
2013-11-13 13:26
#8

Och viktigast av allt; Man behöver inte vara vegetarian för att äta måltider utan kött. :)

Fler exempel är pannkakor, potatisbullar, olika soppor,  många pastarättet, varma mackor, pastasallad (pasta, spenatblad, tomater, feta eller mozzarella, ev pesto eller annan god sås)..

Testa att steka halloumi som du först marinerat i nåt gött (tex soja ketchup och vitlök). Servera pommes och nån god sås till. :)

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: