Hälsa

Har ni märkt någon skillnad?

2013-11-17 13:35 #0 av: decembercelsius

Sedan ni blev vegetarianer, har ni märkt någon skillnad psykiskt eller fysiskt?

Jag själv har märkt att jag inte får några finnar längre, vilket jag tycker är MYCKET positivt Skrattar

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

Anmäl
2013-11-18 11:26 #1 av: TatsuOni

När jag blev vegetarian för några år sedan blev jag bättre i magenGlad Innan var jag dålig i magen 365 dagar om året. Det försvann med köttet så uppenbarligen tålde jag det inteSkrattar

Home is where the heart is

Värd för hår. Medarbetare på te.

Anmäl
2013-11-18 15:59 #2 av: Magisk

Första två veckorna var jag deprimerad men nu börjar det bli bättre.

Anmäl
2013-11-19 01:23 #3 av: Snovit79

Jag kan inte riktigt veta det, då jag var 7-8 år och nu är snart 35 år.Glad Men jag kan säga att då min mor som har fibromyalgi (reumatism) äter vegetariskt, fisk, räkor så mår hon mycket bättre än då hon äter rosa/rött kött och mjölkprodukter. Då är hon piggare och lederna inte lika stela. Så visst finns det hälsosamma fördelar. 

Hjärta Jasmine, min älskade efterlängtade dotter - den vackraste ängel i himlen. Hjärta

Sajtvärd på Matbröd 

Anmäl
2013-11-19 09:27 #4 av: nlinds

Jag har svårt att hålla energin uppe, men nu var det inte så länge sen jag blev vegetarian så det går nog över snart, som förra gången. Sen har jag fått mycket färre finnar, och har blivit liiiiiite bättre i lederna. :)

Anmäl
2013-11-19 11:18 #5 av: Endezeichen

Jag har märkt att jag blivit piggare, och att magen reagerar annorlunda på vegetarisk kost.

Anmäl
2013-11-19 11:19 #6 av: decembercelsius

Härligt att ni alla har märkt någon skillnad. Bevis på att vegetariskt är bra Tummen upp

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

Anmäl
2013-11-19 20:01 #7 av: slarvigt

Jag har nog inte märkt någon skillnad. Eller, jag fick zinkbrist, det var väl det :D

Anmäl
2013-11-20 19:11 #8 av: MalinFrosch

#2 Deprimerad? Som en följd av att du inte äter kött menar du??

Jag har inte märkt några fysiska skillnader med att inte äta kött. Men psykiskt så mår jag vansinnigt mycket bättre av att inte stoppa i mig likdelar!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.