Annons:
Etiketthälsa
Läst 2268 ggr
decembercelsius
11/17/13, 1:35 PM

Har ni märkt någon skillnad?

Sedan ni blev vegetarianer, har ni märkt någon skillnad psykiskt eller fysiskt?

Jag själv har märkt att jag inte får några finnar längre, vilket jag tycker är MYCKET positivt 😃

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


Annons:
TatsuOni
11/18/13, 11:26 AM
#1

När jag blev vegetarian för några år sedan blev jag bättre i magen🙂 Innan var jag dålig i magen 365 dagar om året. Det försvann med köttet så uppenbarligen tålde jag det inte😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Magisk
11/18/13, 3:59 PM
#2

Första två veckorna var jag deprimerad men nu börjar det bli bättre.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Intehärutandär
11/19/13, 1:23 AM
#3

Jag kan inte riktigt veta det, då jag var 7-8 år och nu är snart 35 år.🙂 Men jag kan säga att då min mor som har fibromyalgi (reumatism) äter vegetariskt, fisk, räkor så mår hon mycket bättre än då hon äter rosa/rött kött och mjölkprodukter. Då är hon piggare och lederna inte lika stela. Så visst finns det hälsosamma fördelar.

nlinds
11/19/13, 9:27 AM
#4

Jag har svårt att hålla energin uppe, men nu var det inte så länge sen jag blev vegetarian så det går nog över snart, som förra gången. Sen har jag fått mycket färre finnar, och har blivit liiiiiite bättre i lederna. :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Endezeichen
11/19/13, 11:18 AM
#5

Jag har märkt att jag blivit piggare, och att magen reagerar annorlunda på vegetarisk kost.

decembercelsius
11/19/13, 11:19 AM
#6

Härligt att ni alla har märkt någon skillnad. Bevis på att vegetariskt är bra 👍

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


Annons:
slarvigt
11/19/13, 8:01 PM
#7

Jag har nog inte märkt någon skillnad. Eller, jag fick zinkbrist, det var väl det :D

MalinFrosch
11/20/13, 7:11 PM
#8

#2 Deprimerad? Som en följd av att du inte äter kött menar du??

Jag har inte märkt några fysiska skillnader med att inte äta kött. Men psykiskt så mår jag vansinnigt mycket bättre av att inte stoppa i mig likdelar!

Magisk
11/20/13, 7:13 PM
#9

#8 Jo men det kan vara på samma gång som mitt mående blev sämre också, är alltså inte säker. Men det var bara de första två veckorna.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Upp till toppen
Annons: