Annons:
Etikettdjuretiska-frågor
Läst 2211 ggr
decembercelsius
2013-12-14 13:11

Delar ni samma åsikter/tankar eller inte?

Jag har skrivit ett inlägg på min blogg vad jag tycker om kött. Delar ni samma åsikter som mig eller tänker ni helt annorlunda? 🙂

Inlägget finns att läsa här http://decembercelsius.blogg.se/2013/december/slanger-ur-mig-precis-vad-jag-tanker.html

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


Annons:
[Moa-]
2013-12-14 13:18
#1

Lägg in inlägget här så att det går att läsa istället.

Lorita
2013-12-14 13:29
#2

ja det har jag och därför föredrar jag kött från djur som levt ett garanterat bra liv med ett litet undantag från ditt resonemang jag vill att veterinär ska vara närvarande och kontrollera köttet och djuren. 

Det är riktigt att ekologiskt kött inte betyder bökat-kött, det gör däremot KRAV för där finns det krav på att grisen ska få böka.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




tlover
2013-12-14 22:06
#3

Typ

Vi flyttade ut till farfars hus med mål på att bli självförsörjande på mat (vissa saker tex viss säd, salt, socker och vissa kryddor ska vara ok att köpa) vilket i slutändan kommer innebära kött (jag bor för långt norrut för att bara äta veg om jag ska vara självförsörjande men jag måste ju inte äta mycket) men jag kommer inte att äta kött igen förrens jag kan slakta helt själv med avlivning och allt (hitills har jag ara varit med från avblodning och fram till grytan)

och faktiskt så tycker jag inte det är så jättehemskt men det kan ju vara för att jag tänker på alternativet för de få gånger min man äter kött (dvs köpt kött)

Däremot ska man inte nämna det till de flesta (blinda) blandkostare som tror att fiskpinnar simmar i havet eller nått för då blir de riktigt arga.

l'm back

Upp till toppen
Annons: