Annons:
Etikettmatprat
Läst 1440 ggr
tlover
2013-12-25 10:01

Marinera tofu

Hej¨

Igår var det ju julafton och min storasyster skulle fixa "skinkan" och jag tipsade om min favorit nämligen tofu"sk*nka" men hon köpte nån färdig variant på sojakött 😕

Tofu"sk*nkan" är det näst mest viktiga på julbordet enligt mig (viktigast är rödbetssalladen) och jag äter det mycket och gärna dagarna efter jul.

Ja ska göra tofu nu på förmiddagen så jag skulle kunna göra tofu"sk*nka" till juldagenmiddan men jag har aldrig lyckats med att marinera tofu, alltså det har smakat skunk ungefär (jag marinerade aldrig kött förr så jag har i princip ingen erfarenhet av marinader what so ever). Skulle jag kunna marinera tofun jag gör idag så jag kan göra tofu"sk*nka" eller är det bara att ge upp det i år (dvs hinner det marineras?, jag har ingen möjlighet att fara och köpa nått).

allmänt så vill jag ha tips på goda marinader till tofu då jag är totalt handikappad på det området

l'm back

Annons:
VildaVittra
2013-12-25 16:34
#1

En hemlighet om man ska marinera tofu är att frysa den först, så blir det mycket lättare att pressa ur en del vätska ur den när den tinat innan man lägger den i marinaden (suger åt sig mer smak).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2013-12-26 08:33
#2

#1 det skulle det aldrig funnits tid med men jag kokade tofun i marinaden (läst det på nån ifokussida nån gång) och det blev ok, men det kanske är tur att tofu"sk*nka" mest smakar senap 😉

Jag får frysa tofun till nästa gång.

l'm back

Upp till toppen
Annons: