Annons:
Etiketttips-och-läsvärt
Läst 2048 ggr
pandabjorn
2014-01-29 23:08

LRF's köttkupp

Annons:
RobinEH
2014-01-29 23:33
#1

De erbjöd mat till de som ville ha. Vill folk äta kött så låt dem äta kött.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Colina]
2014-01-30 11:37
#2

Ogenomtänkt drag av människor som borde veta bättre. Skrev så här på deras facebooksida:

"Hej LRF!

Tänk så annorlunda er kampanj hade mottagits om ni istället delat ut hamburgare gjorda på svenskt kött en dag då skolan serverade importkött. Och tänk vad ni låtit bli att slösa med resurser om ni istället skänkt hamburgarna till de som ingen mat har. Ett tips för framtiden kanske?"

…och det är ungefär det jag tycker.

Sarah
2014-01-30 12:04
#3

Jag har skrattat gott… speciellt sen när det kom att tjejer behöver kött för att bli snygga.

fuzzie
2014-01-30 12:35
#4

De är ändå konstigt att dom gnäller på att flickor måste få i sig järn osv. 

Jag har alltid haft dåligt med järn i kroppen och ätit järnmedicin i perioder. Men sedan jag blev vegetarian så behöver jag inte de längre eftersom jag äter väldigt mycket broccoli, spenat och ibland dricker lite blutsaft. Dessutom så mår jag sååå mycket bättre efter att jag slutade äta kött! 🙂 

Sen tycker jag också att de var konstigt när dom skrev dedär med att tjejerna behöver kött för att bli snygga… 

Och jag tycker bara att de är bra att dom har 1 köttfri dag i veckan, så jag håller med #2 om att dom skulle ha lagt de på en annan dag istället. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Endezeichen
2014-01-30 17:11
#5

Javisst, javisst… Visst ska de skylla på oss flickor som fortfarande utvecklas. Vad vore det annars?

Fridaosx
2014-02-01 19:30
#6

hahaha, bara jag som tycker artikeln får LRN att låta helt korkade och bakom flötet? gillar kommentarerna med (y)

vad har kött med snygghet att göra? snarare sämre o fetare hy av alla animalier och det är väl inte det samhället tycker är snyggt, eller har jag missat en vänd trend ;)?

You haven't lived until you've found something worth dying for

Annons:
Stallmima
2014-02-01 22:12
#7

Så himla usla argument  🤢

Upp till toppen
Annons: