Annons:
Etikettlivsstil
Läst 2304 ggr
[Elinors]
2014-02-01 00:19

Vilken affär har bäst/flest ekologiska varor?

Ja som rubriken, vilken affär tycker ni har bäst priser och bäst utbud av ekologiska varor?

Butiken jag handlat minst i är Coop som det är jag extra nyfiken på. Var nyligen på City Gross då en vän rekommenderat att dem hade ett bra ekologiskt utbud med kunde inte riktigt hålla med. Vart brukar ni handla (ekologiskt) och varför just den butiken? Beror det på ett bra utbud, ett bra pris eller kanske både och?

(kanske inte riktigt rör vegetarism men handlar ju fortfarande om att handla/äta etiskt ;)

Annons:
Fialialej
2014-02-01 15:51
#1

Handlar allra helst på willys då de har mest, och billigast framförallt, ekologiskt. Väldigt bra kvalité på deras egna märke Garant också tycker jag. :)

"På natten är alla katter svarta"

[north]
2014-02-01 18:19
#2

Willys för min del också. :)

Sarah
2014-02-03 17:27
#3

Jag handlar mest på citygross, inte jätteimpad av det ekologiska utbudet kanske, men de har bra veganutbud. Stora Ica tycker jag har bäst ekologiskt.

Afturelding
2014-02-04 07:45
#4

Coop är det enda som finns här, och i stan. Vi har ingen bil så vi kommer dit bussen tar oss 😛 Men vårat Coop Forum är faktiskt väldigt bra på ekologiskt, utbudet är stort och priserna är okej. De har erbjudanden på vissa ekologiska varor varje vecka också.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

JontaK
2014-02-04 08:10
#5

Röstade på Willys då deras kvalité och prissättning verkar vara bäst där jag bor. Handlar ändå mest på Coop, deras ekologiska sortiment är okej men kvalitén på exempelvis grönsaker är under all kritik. Priserna är heller inte särskilt bra.

Upp till toppen
Annons: