Annons:
Etikettrecept-övriga
Läst 4673 ggr
InkaAthilea
2014-02-01 13:12

vegetarisk Club sandwich?

På Sveriges mästerkock i veckan gjorde de Club Sandwich och jag blev sugen på att göra en vegetarisk variant. Är det någon som sitter på ett bra recept eller har nån tanke om vad den kan innehålla?

Jag är lacto-ovo vegetarian men egentligen  undviker jag helst ägg.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
Fialialej
2014-02-01 15:50
#1

"Club sandwich är en klassiker med grillad kyckling. I en Club Sandwich ger bacon sälta, tomater friskhet, rödlök och bröd sötma samt currymajonnäs förenar smakerna. "

Kyckling finns det ju massor av både lakto-ovo-vegetariska och veganska alternativ till i frysdisken i vilken matbutik som helst, så det torde vara lätt.
Finns också vegetariskt bacon, alternativt kan man kanske droppa i lite rökarom i "kycklingbitarna" när de steks.
Tomater, rödlök, sallad och bröd vet du ju vart du hittar i affären antar jag. ;) 
Och cyrrymajonnäs. Rydbergs har en Mango Raja (chunky eller spicy, jag gillar chunky bäst)-dressing på burk som skulle kunna passa som "cyrrymajo". Har aldrig läst innehållet så vet inte om det är helt vegetabiliskt innehåll, så kolla det om du är noga med sånt.

Borde bli göttigt?! :)

"På natten är alla katter svarta"

InkaAthilea
2014-02-01 16:38
#2

Det ska nog gå att röra ihop nåt. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

HästMunken22
2014-02-04 19:37
#3

Jag vet bara att hon hade i avokado som hon gjorde guacamole av :)

InkaAthilea
2014-02-06 09:00
#4

Jag gjorde en fejkvariant med quornbitar och "sojabacon" i en curryröra och sallad till såklart. Det blev jättegott men nästa gång tänker jag nog prova utan köttsubsitut. Kanske kikärtor, tunna skivor av röd paprika och lite kapris i curryröra. Det tror jag kan bli fint. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Madde_Warrior
2014-02-09 23:32
#5

Istället för currymajo kan du göra en äpple och curry dressing Gjorde de på när jag praktiserade på ett hotell förra året till deras salladsbuffé .. tog ganska lång tid men den blev riktigt god :D

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Stallmima
2014-02-23 23:17
#6

Det här lät gott, tips på var man kan hitta recept!  😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: