Annons:
Etikettrecept-övriga
Läst 3042 ggr
nadilda
2014-03-24 15:28

Glutenfri och vegetarisk lyxmiddag

Vi ska hämta vår kusin på flygplatsen på fredag och sedan så ska hon bo hos oss över natten. Hon har varit på jorden-runt-resa i åtta månader och vi har saknat henne en massa så vi vill bjuda henne på en riktigt lyxig middag med både för-,huvud- och efterrätt. Problemet är att vi har lite svårt att komma på några riktiga goda vegetariska och glutenfria rätter till henne så jag tänkte undra om ni kanske har några bra tips?

Vi har frågat henne vad hon var sugen på och det enda som hon verkligen ville var "ordentlig hemmagjord mat" så där fick vi inte direkt några tips 😛

Annons:
tlover
2014-03-24 15:34
#1

Fröbollar är väldigt gott, Jag gjorde det till svärmors 50 års fest då jag hade ansvar för veggo maten.

Till förrätt gjorde jag däremot stekt bröd med tomater, kronärtskocka och ruccula + kryddor (brödet var stekt i olivolja)och det är ju inte så glutenfritt om inte du byter det mot glutenfritt bröd.

Till fröbollarna serverade jag linssallad och så hade svärmor ris/potatis till resten som veggosarna också kunde äta.

Kanske det ger inspiration i alla fall, fröbollarna och linssalladen är i alla fall naturligt glutenfri utan specialsaker.

och tomatsås är ju alltid gott till fröbollar i alla fall enligt min man 😉

l'm back

VildaVittra
2014-03-24 15:56
#2

När man varit borta så länge från Sverige, så längtar man efter svensk mat. Så vad är "svenskt" i er familj? Är det potatisgratäng? Kåldolmar? Pannkakor (går ju att göra crepes)?

Sedan skruvar man till det med extra lyxiga tillbehör.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nadilda
2014-03-24 15:59
#3

Tack så mycket båda två! 🙂

Får sätta mig ner och fundera, vi vill ju att det ska bli en lite speciell middag. 😃

nadilda
2014-03-26 07:43
#4

Okey, det blir en rödvinsrisotto med qournfileér och fetaost till huvudrätt och chokladfondant med hallon till efterrätt. Förrätt är inte helt bestämt än så där tar jag gärna i mot tips 🙂

Upp till toppen
Annons: