Annons:
Etikettallmänt
Läst 1451 ggr
missan´s
2014-04-23 17:37

Vegomässa 2014?

Hej! Jag är inte vegetarian än, men vill bli det, då jag tycker att det helt oacceptabelt att döda djur. Det spelar ingen roll om man anser att man behöver kött. Man kan faktiskt klara sig på grönsaker, soja, bönor och andra saker! Funderar även på att bli vegan på längre sikt om det vegetariska går bra..

För att få lite inspiration och tips på vegetarisk och vegansk kost skulle det vara roligt att gå på någon form av vegomässa. Frågan är bara när det är, var det är och om det är

Det får gärna vara runt sommaren, men skriv självklart annat också, vem vet, det kanske passar mig ännu bättre? ;)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
emsyzz
2014-04-23 17:46
#1

Vegofesten i Örebro den 3/5 är ju väldigt snart;) Tror även att det är en vegomässa i Malmö i höst:) den i Umeå & den i Göteborg har nog redan varit…

missan´s
2014-04-24 06:52
#2

#1 Okej! Jag ska ta och titta upp den i Malmö. Tror tyvärr inte att den i Örebro funkar för mig, men självklart ska jag titta mer på det också. ;)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

MalinFrosch
2014-05-01 11:04
#3

Norges största vegomässa går av stapeln nästa helg (10-11 maj) i Oslo!
Det kan nog vara något :)

http://oslovegetarfestival.no/

missan´s
2014-05-02 12:45
#4

#3 Tyvärr kan jag inte ta mig ända till Oslo då. Får bli någon annan gång, men jag ska höra med min syster om inte hon känner till någon vegomässa som kommer frammåt sommaren då hon redan är vegetarian (eller lakto-ovo vad det nu heter..) Finns ju säkert någon till där. Det finns ju kanske en chans att ta mig dit då på lovet… :)

Kanske kan gå på den i Malmö. Men får se om något annat dyker upp.. :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Upp till toppen
Annons: