Annons:
Etikettmatprat
Läst 1199 ggr
[[Mellebelle]]
4/25/14, 8:32 PM

eran matlista

Tänkte att ni kunde skriva det ni brukar köpa för en hel vecka på affären. Och vad ni har i skafferiet osv. Då jag ska bli vegetarian och behöver tips på vad man bör ha hemma som vegetarian :)

tänkte även lite kul att se vad ni alla vegetarianer har för mat i hemmet :)

Annons:
zorro2
4/25/14, 8:39 PM
#1

böner, linser og kikärter som torra. der bönorna og kikertene legges i blöt dagen innan. annars mkt grönsaker både ferske og fryste.

tlover
4/25/14, 8:58 PM
#2

Vetemjöl, rågmjöl (fin och grov), grahamsmjöl, polenta, maizena, potatismjöl, sojamjöl, bovetemjöl, rismjöl, socker, fruktsocker, honung, kakao, havregryn, vaniljsocker, bakpulver, surdeg, sojamjölkskefir, mjölkkefir, russin, torkade dadlar, torkade aprikoser, torkade äpplen, torkade tomater, sesamfrön (svarta och vita), quinoa (svart och vit), långkorning ris, grötris, helt bovete, krossat bovete, mannagryn, grahamsgryn, hirsflingr, beluga linser, röda linser, gröna linser, mung bönor, adzukibönor, kidneybönor, svarta bönor, vita bönor (stora och små) black Eye bönor, sojabönor, kikärter, gula ärter, pasta, oliver (oöppnade), gari (oöppnat), sojasås (kinesiskt och japansk), olivolja (alla andra oljor är i kylskåpet), salt, buljongpulver, risnudlar, äggnidlar, nori, torkad svamp, torkade nässlor och mycket mycket mer

l'm back

Näring
4/25/14, 11:51 PM
#3
  • Fryst spenat, ibland färsk spenat och färsk grönkål

  • frysta gröna ärter

  • röd paprika och tomat

  • gröna bananer

  • linfrön

  • vitkål, broccoli, blomkål och lök

  • röda och gröna linser, kidneybönor, svarta bönor, vita bönor och kikärter, oftast torrvara som jag kokar själv men varvar ibland med färdigkokta på tetra.

JodineFritzl
4/26/14, 12:18 AM
#4

Ser alltid till att ha rödbetor, sötpotatis, morötter, sallad, frukt, röda linser, mandelmjölk, broccoli, tomatkross, grönsaksbuljong, lök, olika bönor, tomater, sojafärs och palsternackor hemma, av det kan jag laga mat för en hel vecka iallafall.

Sarah
4/26/14, 1:38 PM
#5

Några få saker klarar jag mig inte utan, frysta gröna ärtor, havregrädde, algrom och tofu. Sen är alla inköp baserade på vad jag känner för att äta :)

Upp till toppen
Annons: