Annons:
Etikettrecept-varmrätter
Läst 2492 ggr
Oliviaaa
2014-06-17 17:36

Enkelt Vegetariskt

hej!

jag är inte vegetarian själv, men jag tycker om att laga mat och vill gärna göra vegetariskt några gånger i veckan.

vet ni något enkelt, ganska snappt (max 1h) och självklart vegetariskt recept att dela med er av? 

finns det redan en sådan här tråd, så skicka länken :)

Annons:
mobilradio
2014-06-17 17:40
#1

Testa en vegetarisk "matkasse" från Linas eller nåt. Dyrt i längden men super för att börja med vegetariskt.

tlover
2014-06-18 14:42
#2

Vad tycker du om för "kötträtter", det mesta kan man laga med vegetariska alternativ (och det mesta tar kortare tid än en timme men det finns undantag tex sushi, pizza helt från grunden, paj helt från grunden, piroger helt från grunden och liknande).

Vill du laga lakto ovo vegetariskt el helt vegetariskt eller lite av varje?

l'm back

Lavine
2014-06-18 23:58
#3

Jag tycker faktiskt att en av fördelarna med vegetarisk mat (jag är inte heller vegetarian men äter det oftast) är att det inte tar lång tid att laga. :) Jag gillar t ex den här soppan: http://www.nlife.se/soppa/het-tomatsoppa-med-kikartor/ och i dag åt jag kikärtsbiffar med broccolimos. Där kan du googla fram recept. En varm sallad på tärnad stekt tofu, en burk/tetra blandade bönor och färsk spenat (allt värms i stekpanna) och vad man känner för, purjo kanske, blandat med ugnsrostade grönsaker och quinoa eller bulgur, går också på under en timme, det äter jag gärna på vintern.

Upp till toppen
Annons: