Annons:
Etikettaktuella-evenemang
Läst 2376 ggr
asalj
2014-11-21 00:37

Vegetarisk matlagningsgrupp/studiecirkel

Hej! Ser att det gjorts försök här förut med vegetarisk studiecirkel. Jag har också kommit på den idén, eller att starta en matlagninsgrupp där man kanske turas om att bjuda varandra på mat alt laga mat ihop hemma hos varandra. Fast man kan kanske börja hos ett studieförbund förstås. :) Jag tycker det verkar vara ett väldigt kul sätt att lära sig mer, få inspiration och träffa nya människor.  Någon som är intresserad? Jag bor i Stockholm.

Annons:
n00bArtWork
2014-11-21 00:44
#1

Kul, bor dock så trångt att jag inte ens har köksbord :)

asalj
2014-11-21 23:36
#2

Oj då. Var äter du själv då? :) Jag tänker att det kanske går att låna lokaler från något studieförbund. Hittills verkar jag ha skrapat ihop tre intresserade iaf, vilket är det som krävs för att starta cirkel.

n00bArtWork
2014-11-22 20:58
#3

#2 Det lät ju spännande en samlingsplats så man kom utanför hemmet, träffade folk och få inspiration :)

Just nu sitter vi i soffan och äter vid teve bordet eller framför datorn, vi har säng, soffa, bord och två skrivbord med datorer i samma rum och köket är mer en vrå.

asalj
2014-11-25 12:46
#4

Hm lokallånande går sådär än så länge. Får kanske bli hemma hos någon ändå. Men du (ni?) är intresserad av att vara med? Återkommer…

n00bArtWork
2014-11-25 17:48
#5

Ja jag är intresserad, dock lite dålig fantasi inom veggo världen så behöver kicka igång och se fler rätter än de jag alternerar själv :)

penke
2014-12-29 19:03
#6

.. nu är jag lantis, här har vi en annan lokal, och lokalkännedom..

samlar jag ihop lagom antal kompisar / o intresserade, startar tex.
studieförbindet vuxenskolan en kurs, de har koll på ev. lärare o vilket kök som kan användas
även det blev krångligare för några år sedan, efter en "hygienskandal"
(djurätar-kurs?)

ett annat tips är, sjunde dags-adventisterna, .. de är vegetariska
 jag har gått några kurser hos dem, UTAN jag är med i deras församling.
Då satt vi elever och tittade på när lärarna lagade till maten, men vi kunde hela tiden stoppa upp o fråga.. om/när det var ngt oklart
efter kurs delen, åt/smakade vi allt vi lärt..
 några andra hade lagat till maten i ..köket bakom 😛

   penke

Annons:
n00bArtWork
2014-12-30 11:09
#7

#6 Hmmm intressant, dags att googla lite, men med tanke på att medborgarskolan har veggo kurser m.m så borde det ju finnas intresse för andra studieförbund, tack för tips!

asalj
2015-01-04 22:23
#8

# 6 Tack för tipsen! Själv jobbar jag kvällstid, vilket alltid krånglar till det när jag ska gå kurser…

#7 Kul! Vi har fått ihop en liten-liten grupp och hunnit köra en gång redan. Gjorde några vegetariska julrätter en lördag i december. Och planen är väl att upprepa försöket någon gång i januari-februari. Skicka ett privat meddelande till mig kanske om du är på? :)

Upp till toppen
Annons: