Recept: Övriga

Bönor! -recept

2015-01-06 20:52 #0 av: Vaargen

Vad är ditt godaste recept som innehåller bönor? kan vara varmt kallt ja vad som helst :) tipsa gärna!

Anmäl
2015-01-06 20:53 #1 av: Vaargen

http://www.kungmarkatta.se/recept/visa-recept/snabblagad-kikartsgryta-701/ En enkel kikärtsgryta kan vara förvånande gott :)

Anmäl
2015-01-06 21:02 #2 av: tlover

Pappas bönsallad är nog godast

Kokta kidneybönor, hackad rödlök, hackad  paprika, skivade oliver, vinegrett (el i pappas recept keso men jag tål ju inte mjölk), salt, basilika, paprikapulver och peppar.

Med lite kokt kall potatis i är det en hel måltid (perfekt som matlåda).

Flyttstängt i butiken

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2015-01-06 21:30 #3 av: Vaargen

#2 Åh va gott det låter! är det din pappas recept eller kallas det bara så?

Anmäl
2015-01-07 09:16 #4 av: tlover

#3 Ja det är min pappas recept (det med keso), han gjorde även världens godaste linssallad.

Han var kock och hade alltid minst 2 sorters sallad till maten varav en brukade vara på bönor el linser.

Flyttstängt i butiken

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2015-01-13 19:03 #5 av: moizzz

jag brukar göra egen böngryta som jag hittat på själv, man hackar bara lök o lähher i en kastrull med lite smör o sen sätter man på värmen o har i krossade tomater och en burk bönor o kryddar lite grann och har kanske i någonting mer som en gång hade jag i rödkål och basilika och en gång hade jag i mungbönor också. det tycker jag är super gott med ris o lite sallad.

Anmäl
2015-01-13 19:04 #6 av: Maria

Hemmakokta bönor är enligt min smak 100 gånger godare än de på burk.

Billigt och lätt också.

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.