Matprat

Vad har ni alltid hemma?

2015-02-07 18:03 #0 av: Anibaz

Vad i matväg finns alltid hemma hos er?

Anmäl
2015-02-08 10:28 #1 av: Vaargen

Frysta grönsaker och quorn ;)

Anmäl
2015-02-08 10:39 #2 av: Magi-cat

Kikärter, bönor, linser...Rotsaker i mängd, gott, nyttigt, praktiskt och kan varieras i det oändliga...

Försöker lära mig äta tofu också...

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl
2015-02-08 17:11 #3 av: IngaTrnqvist

Olika sorters bönor och linser, sojasubstitut, vegetabilisk matlagningsgrädde, potatis, morötter och olika sorters frukter och färska grönsaker. 

Anmäl
2015-02-08 17:14 #4 av: Lustgas

Torkade linser, havregryn, solrosfrön, linfrön, krossade tomater, fryst spenat, frysta bär (blåbär eller lingon oftast) och en hel del kryddor. Även potatis, lök och färdig-blötlagda bönor/kikärtor brukar finnas. Kort och gott alltid det som behövs för att göra havregrynsgröt och lins-/bönsoppa! :D

Anmäl
2015-02-08 17:18 #5 av: tlover

Kikärter, gula ärter, bönor (flera sorter), linser (3 sorter), ris, div olika slags mjölsorter (ca 10 gånger), ägg, torrjäst (söt och mat), bakpulver, socker (Flera sorter) , vaniljsocker, torkad svamp, torkade dadlar, russin, soja (kinesisk och japansk), vinäger (flera sorter), olja (flera sorter), frön (flera sorter), tomatpuré, morötter, potatis, kakao, lök, vitlök och mycket mycket mer.

Flyttstängt i butiken

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2015-02-08 22:09 #6 av: Stallmima

Just nu har jag massa quorn och krossade tomater. (plus annat oxå då)  försöker alltid planera cirka 1 månad framåt vad jag skall ha till mat varje dag

Anmäl
2015-02-10 14:13 #7 av: Kneko

Pasta. Paaaaaaasta.

Anmäl
2015-02-13 00:13 #8 av: AnnaCDSG

Grädde, creme fraiche och grönsaker av olika sorter. Mest tomater, blomkål, broccoli, morot, vitkål och gurka.
Linser, ost och quorn finns nästan alltid hemma.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.