Annons:
Etikettmatprat
Läst 1227 ggr
[Pomelo & Gigi]
2015-02-09 11:48

Vegetarian

Hej jag vill bli vegetarian men älskar ändå kött och så och jag får inte bli vegetarian för min mamma men kan man bli halv vegetarian typ om jag äter vegetariskt i skolan och kanske övertalar min mamma om att vi kan ha vego mat några dagar i veckan om man gör det behöver man få i sig bönor och linser då även fast jag äter kött några dagar i veckan sen så undrar jag, jag tränar mycket 9-10 h och behöver få i mig mat som mättar, mättar vegomat bra?

Annons:
Vaargen
2015-02-09 12:55
#1

Vegetarisk mat mättar bra och vegetarisk mat ger dig ju energi och näring kött måste man absolut inte äta varje dag. Det finns enkla sätt att ersätta kött några dagar i veckan kolla i frysdiskarna där har dem en hylla med vegetarisk mat till exempel quornfiler och liknande det är typ som vegetariska biffar du kan äta det med potatis och en sallad till exempel då blir du verkligen mätt quorn och andra vegetariska produkter kan lätt ersätta kött utan att du tappar energi.

IngaTrnqvist
2015-02-09 21:58
#2

Det finns otroligt många olika substitut för alla möjliga sorters kött, det går enkelt att byta ut några gånger i vecka . Finns alltifrån "fisk"pinnar och falukorv till filéer och "kyckling"bitar. Men även bönor och linser mättar bra, finns mängder av roliga biffar och grytor man kan göra. Prata med bespisningspersonalen i skolan, mest troligt kommer du få en lapp med ett intyg som målsman ska skriva på.

kampfrieser
2015-02-22 05:59
#3

Det allra bästa vore om din mamma hade belägg för varför du inte skulle kunna bli vegetarian. Vad är grunden till det? Anledning?

Många har fördomar kring veg för att de inte vet något om det och det är konstigt att inte äta döda djur för dem - de har oftast ingen som helst koll på vad som, utöver kött, innehåller protein (ska vi vara extra petiga är inte animaliskt protein särskilt bra för människor i längden, men det kan vi inte tala högt om utan att det lir ramaskri) och andra näringsämnen de tror att man missar som vegan/vegetarian.

Upp till toppen
Annons: