Annons:
Etikettnäringslära
Läst 3994 ggr
[vanja123321]
3/8/15, 10:09 PM

Omega

Hej! Eftersom jag är vegetarian så äter jag inte omega "fisk fett". Omega är nyttigt för kroppen och ger bra hälsa. Finns det en bra ersättning typ "vegetarisk omega"? xD Kram

Annons:
*~HamsterHamster~*
3/8/15, 10:11 PM
#1

Linfrön, linfrön i müsli eller smoothies eller på mackor, Linfrön äger =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[vanja123321]
3/8/15, 10:13 PM
#2

#1 Tack för tipset! Ska prova! ♡ ^^

Nelley
3/8/15, 10:31 PM
#3

Linfröolja är också bra! En sked om dan ba.😉

tarotlasse
3/8/15, 10:54 PM
#4

Ja du har ju t.ex Efalex essintiella fettsyror från linfrö där du får i dig Omega . 

Men den vetenskapliga forskningen har visat att Omega 3 har betydelse  och hjälper oss med koncentrations förmågan. 

Men för t.ex hjärt och kärlsjukdomar har forskningen inte visat några som helst varken positiva eller negativa effekter. 

Däremot ska vi vara ytterst försiktiga med Omega 6 som visat sig vara rent hälsofarlig och extremt cancerframkallande. 

Omega 6 är hälsofarlig då vi intar mer Omega 6 en Omega 3. 

Så länge intaget av Omega 6 är lägre en Omega 3 är det ofarligt men överstiger Omega 6 intaget av Omega 3 ja då är det rent ut skadligt för vår hälsa.

Vi är i allmänhet väldigt naiva när det gäller hälsokost och har alldeles för dålig kunskap i allmänhet för att experimentera med vår hälsa på egen hand. 

Plus att fusket är enormt inom hälskost branchen. 

Jag har arbetat i många år som importör och  återförsäljare av naturläkemedel. 

Jag beställer ett naturläkemedel från naturläkemedel bolaget och får det levererat från läkemedelsbolaget. 

Där jag fick skarpa restriktioner om att jag inte fick sälja det utanför Sveriges gränser eftersom det innehöll amfetamin och var narkotika klassat i alla andra länder förutom i Sverige. 

Det fanns inte ett ord i innehålls förteckningen om att detta vitaminpreparat innehöll amfetamin.  

Sveriges mest sålda kosttillskott 2012 innehöll inte mindre en 7 st olika amfetaminpreparat och det  säljs helt lagligt i Sverige, 

Enligt en undersökning  gjord förra året innehöll inte mindre en 60 % av våra vitaminer centralstimulerande narkotika klassade preparat eller hormonpåverkade preparat  som anabola steroider . 

Sverige är det enda landet i världen som tillåter detta,

När det gäller just Omega 3 fanns det enbart två fabrikat som såldes i Sverige som inte klassades som hälsovådliga de andra preparaten var tillverkade av ruttet fiskavfall och innehöll bakterier som vida översteg det godkända  gränsvärdena. 

Omega produkterna är dessutom en färskvara och som ska vara datummärkt som ska förvaras  mörkt  och  kylförvaras både i affärer och i hemmet. 

Jag har inte hittat en enda hälsokostaffär eller apotek som förvarar omega produkterna i kyl eller mörkt och ytterst få  av produkterna som har sista förbrukningsdag.  

Det såldes vitaminer för 5,2 miljarder kronor förra året lägger vi till övriga kosttillskott så rör det sig om enorma belopp och fusket är tyvärr enormt tyvärr, 

Det är på tiden att vi får en rensning bland produkterna och att man gör något åt det enorma fusket men tyvärr har vi inga lagar om detta i Sverige tyvärr, 

Förra veckan så gick det inte att få tag i min ADHD medicin eftersom läkemedelsbolaget har leveransproblem. 

Jag frågade så min läkare om jag i stället kunde ta två olika vitaminpreparat som säljs på Coop och Ica. 

Det innehåller mer Mentylfenidat en vad ADHD medicinen gör men den innehåller även Seratolin som krockar med Mentylfenidat och kan i värsta fall leda till livshotande skador.  Min läkare blev chockad när jag berättade det. 

Men som sagt vad hälsokost är ju helt ofarligt. 

Förra året då en kvinna fick en hjärnblödning på grund av en överdos amfetamin som visade sig komma från ett hälsokost preparat. 

Då sa vår före detta jordbruksminister att det var en lucka i Svensk lagstiftning och som var mycket komplicerat att rätta till eftersom naturläkemedel och kosttillskott skyddades av Svensk grundlag.

Bara någon månad innan protesterade han emot att man i Danmark ville godkänna  statliga coffe shop för försäljning av cannabis, 

Man kanske skulle sopa rent framför egen dörr först eftersom Sverige är det enda land i världen där det är tillåtet att sälja amfetamin i både livsmedelsbutiker och hälsokostaffärer. 

Lasse

tarotlasse
3/8/15, 11:54 PM
#5

Kan tillägga att omega 3 får man från fisk o skaldjur. Det vegetabiliska essentiella fettsyrororna innehåller omega 6. Så enbart vegetabilsk ersättning så får du enbart omega 6. Vilket oundvikligen ger ger ngn sorts cancer sjukdom. Så enormt viktigt om du ska ta t.ex Efalex eller ngt av det andra vegetabiliska omega produkterna att du även intar mer omega 3. Från fiskriket för annars är det rent farligt för vår hälsa har den vetenskapliga forskningen visat. Så kan du absolut inte tänka dig omega från fiskriket. så rekomenderar jag dig att avstå den rent vegetabilska omega 6. 0m du inte vill ha cancer. Lasse

[vanja123321]
3/9/15, 6:31 AM
#6

#3 Ok! Tack :D

Annons:
[vanja123321]
3/9/15, 6:33 AM
#7

#4 #5 Ok, tack för varningen! Jag vill definitivt inte få cancer :)

tlover
3/9/15, 10:48 AM
#8

fast ALA är inte en omega 6 fettsyra utan en omega 3 fettsyra och ALA finns i tex linfrön, valnötter, raps osv

ALA omvandlas delvis i kroppen till EPA och DHA (den slags omega 3 som finns i fisk tex)

Alger innehåller dessutom EPA och DHA, det är ju därifrån som fiskarna får det.

Så man behöver inte alls äta fisk som #5 säger.

l'm back

[rara]
3/10/15, 12:54 PM
Upp till toppen
Annons: