Annons:
Etikettallmänt
Läst 3011 ggr
[Lollo 97]
2015-06-15 17:37

Vill bli vegetarian

Hej, jag är en tjej på 13 år som vill bli vegetarian.  Jag tycker inte om kött industrin, eller att äta kött överhuvudtaget.  Men mina föräldrar vill inte att jag ska bli vegetarian och hur många gånger jag än frågar varför så svarar dom bara därför.  Min storebror vill att jag ska äta kött för att få i mig nog med proteiner.  Han blir så himla arg/irriterad när jag säger att jag vill bli vegetarian. Men jag är ingen som tränar för att bygga muskler på samma vis som han gör.

Har även hört att folk som har problem med värk i leder o.s.v mår bättre när de blivit vegetarianer. Då jag har problem med värk i mina leder vill jag gärna prova iaf. 

Isåfall hade jag tänkt äta sallader och olika korn produkter. Om det finns något som heter så xD

Men vad ska man tänka på när man är vegetarian?

Annons:
Whippet
2015-06-15 17:41
#1

Jag tycker att du ska bli vegetarian om du vill det, det är bara DU som bestämmer det och INGEN annan. Jag är inte vegetarian så kan tyvärr inte svara på vad man ska tänka på. 🙂 Lycka till!

I'm out Vilar huvudet i handen

Sarah
2015-06-15 17:58
#2

Det finns ingen i västvärlden som får proteinbrist. Protein finns i allt och är typ det sista man behöver oroa sig för som vegetarian.

Nelley
2015-06-17 20:35
#3

Som lakto-ovo-vegetarian så behöver du egentligen inte tänka på annat än som blandkostare. Ät nyttigt! Inga problem med protein, även om det skulle vara så att du ville bygga muskler så går det ändå utmärkt, kör hårt!🙂

Jazwillow
2015-07-01 10:46
#4

Jag har alltid varit vegetarian, och proteinbrist är verkligen inget att oroa sig för. Det finns protein i pasta, typ 12%. Kolla näringinnehållet på olika matvaror så ser du snabbt att nästan allt innehåller protein :) 

Gillar du indisk mat? Jag brukar rekomendera det till nybörjarvegetarianer då det finns otroligt mycket vegetariskt där :) Då behöver man inte fundera så mycket på om kosten verkligen blir balanserad :) Annars är det rätt lätt att bara ersätta köttet med olika produkter som tex quorn och soja.

Nybliven gerbilägare ^^

n00bArtWork
2015-07-29 20:39
#5

Min sambo bygger muskler och gymmar varje dag och är vegan.. proteiner finns i mycket annat.

Bellie
2015-07-31 00:05
#6

Det finns en sorts tablett som finns att köpa på apoteket som heter "mitt val vegetarian" eller något sånt som man kan ta för att få i sig det som saknas i vegetarisk mat.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
oddahviing
2015-09-16 01:15
#7

Matstrejka! Ingen kan tvinga dig att äta kött! Jag gjorde detta, och då blev det senare accepterat eftersom det var bättre för mina föräldrar att ersätta köttet mot något annat, det eller undernärd unge :)

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: