Allmänt

Är kräsen

2015-08-25 18:48 #0 av: Emouse

Jag har väldigt många gånger övervägt att bli vegitarian men aldrig tagit tag i det på grund av att jag är otroligt kräsen. Jag vet inte riktigt VAD jag ska äta som jag tycker är gott med tanke på att jag nästan bara äter morot, gurka, paprika och basic i grönsaksväg. Inte bönor eller linser (har försökt på så många gånger med olika recept). Och det känns som man kommer bli trött på att bara äta det. Vill ju såklart testa nya saker med.

Sen så älskar jag ju kött men absolut HATAR köttindustrin och vill inte stödja den alls (förutom till djuren).

Har ni tips på grönsaker och tips på recept för mig som är kräsen?

Emma, Medarbetare på Problemhundar, Cocker Spaniel & Mus iFokusStjärnor

Anmäl
2015-08-25 19:08 #1 av: Haku

Har du tittat i frysdisken? det kryllar av köttersättningar finns quorn/soja korvar,hamburgare,färs,schnitzlar osv.. dem flesta efterliknar kött i smaken och man kan göra vilken köttmåltid som helst fast ersätta det med ett veganskt/vegetariskt alternativ typ som lasange. Sen om du lagar en måltid kan ha vad man vill ha till potatis/pasta/ris osv.. det är väldigt lätt att tillreda till det finns massor att äta som vegan/vegetarian deet är inte bara grönsaker, vill du göra något med grönsaker kan du ju göra en fetaostsallad till exempel. 

Lättaste sättet är väl att googla runt lite..

Här har quorn recept: http://www.quorn.se/recept-intervall/

Anmäl
2015-08-25 21:55 #2 av: Stallmima

Säger precis som #1 kolla runt på nätet. Recept och bloggar finns en uppsjö av att kolla på

Anmäl
2015-08-26 07:34 #3 av: Vovisch nr2

Tipsar om vegetariska eller veganska schnitzlar som man hittar i fysdisken. Verkligen supergott!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Anmäl
2015-08-26 09:10 #4 av: Hildgrim

Diverse köttersättningar. T ex Tzay har jag svårt att tro att någon skulle ogilla. Annars kan du ju variera med viltkött också. 

Anmäl
2015-08-26 20:04 #5 av: Emouse

Tack! Problemet med köttersättningar är att resten av familjen inte käkar vegitariskt och har en knapp budget.

Anmäl
2015-08-26 20:09 #6 av: Haku

#5 Förstår inte varför dem inte skulle kunna köpa hem köttersättningar? om du vill vara vegetarian, det är ju inte dyrare att köpa ett paket med det istället för kött till dig. Det blir lite tråkigt att vara vegetarian om du bara vill äta sallad och bönor i längden..

Anmäl
2015-08-26 20:39 #7 av: Emouse

Såklart skulle dom köpa det! Ska kolla nästa gång jag är på willys😊

Anmäl
2015-08-26 20:42 #8 av: Haku

#7 Gör det finns en hel del!

Anmäl
2015-09-04 12:48 #9 av: Tant Grön

Här kan du hitta många bra recept: http://www.mytaste.se/s/vegetariskt.html?p=2

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.