Annons:
Etikettallmänt
Läst 1208 ggr
swraui
2015-09-01 19:49

Hur berätta?

Jag har under en längre tid tänkt på detta med vegetarism och jag har för länge sedan gjort mitt val, jag vill bli lakto ovo vegetarian. Jag har berättat om detta för min familj, och de tyckte från en början inte om idéen men har under senare tid insett att jag är seriös med detta och verkligen har fördjupat mig om ämnet. Men det jag funderar mycket över är Hur ska jag berätta för släkten? Och vad ska jag göra under högtider osv. Ska jag bli vegetarian över natten och bara börja äta vegetariskt "overnight" ;) Tack på förhand

Annons:
[postmortum91]
2015-09-01 20:01
#1

Jag vet inte men jag förstår inte grejen med att skylta om sina livsval så länge det inte rör någon annan. Jag menar: På jul, köp med vegetariskt alternativ eller ta det vegetariska på bordet och gör det inte till en stor grej, så länge ingen frågar. De har ju inget med det att göra egentligen. Sedan är det en annan sak om man blir hembjuden hos någon, då kan man ju nämna att man är vegetarian om man ska bli bjuden på mat. Men annars är det väl ingen big deal?

Lustgas
2015-09-02 19:05
#2

Förklara nästa gång du är bortbjuden att du blivit vegetarian men fortfarande äter ägg och mejeriprodukter. Säg sedan att om de tycker det blir för omständigt att laga "speciell" mat, så erbjuder du att ta med dig. Alternativt så kan du ju fråga dina föräldrar om de kan säga det, om det är de som sköter kontakten :)

Upp till toppen
Annons: