Annons:
Etikettmatprat
Läst 2401 ggr
Mollypierce
10/5/15, 12:47 PM

Gå ner i vikt?

Är det stor risk att man går ner mycket i vikt då man övergår till vegetarian? Vill gärna inte det men har hört av många människor att man oftast gör det.

Annons:
Tant Grön
10/5/15, 1:37 PM
#1

Det är nog olika. Jag gick upp lite när jag började med vegetariskt. Jag var underviktig och hade kämpat flera år för att gå upp. Så för mig var det bara positivt att jag gick upp till normalvikt. Kan tänka mig att dom som är överviktiga går ner av vegetariskt. Det beror väl på vad man äter också.

Sarah
10/5/15, 5:33 PM
#2

Allt beror ju på vad man äter. Att vara vego betyder inte automatiskt att man är hälsosam :)

tanteva
10/6/15, 9:22 AM
#3

Jag gick ner i början, men jag hade (har) en del att ta av. Nu har det stabiliserat sig. Allt beror nog på dels hur man åt innan och hur man väljer att äta nu. Det går ju fortfarande att äta både chops, godis, läsk och feta såser. ;)

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Lustgas
10/13/15, 12:29 PM
#4

Personligen har jag gått upp fem kg sedan jag helt slutade utesluta kött för lite mer än ett år sedan, varav två kg är från när jag blev vegan i april detta år. Dock var jag då på gränsen till underviktig, så skulle säga att så länge man äter hälsosamt och efter sina egna behov, rör på sig i lagom mängd etc så stabiliserar sig vikten till den vikt en som individ "bör" ha.

Upp till toppen
Annons: