Annons:
Etikettekonomiska-frågor
Läst 1574 ggr
InkaAthilea
2015-10-16 14:37

Vad har ni alltid hemma? (Veg)

Jag spenderar alldeles för mycket pengar på mat för att jag "aldrig" har nåt hemma att tillaga nåt av. Det är egentligen inte helt sant men känner inte så mycket inspiration av det jag har hemma. Men jag gör en hel del spontanköp… Jag tänker att om planerar smart och alltid har vissa saker hemma så kan man enkelt hitta på rätter och variera sig. Så frågan är alltså..vad brukar ni alltid ha hemma i skafferiet/kylen? Gärna sånt med lång hållbarhet. Själv tänker jag köpa på mig massor av Bönor linser ärtor vitlök gullök morötter broccoli grönsaksbuljong tahini salladskrydda svartpeppar kokosmjölk mathavre torkad frukt torkad svamp havregrädde Det Är väl det jag kommer på nu.. fyll på :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
Blanksteg
2015-10-21 20:21
#1

Jag har samma problem. Jag går och handlar när jag inte har rester kvar från senaste maträtten. Och jag handlar endast vad som behövs för den maträtt jag lagar, även vad gäller mängd.

Jag ska också börja ha basvaror hemma. En del av de som du redan har listat, samt blomkål (fryst), havregryn, mjöl för brödbak, chilisås, ris, pasta (för lata dagar), bulgur… ja, jag kommer inte på fler just nu.

Näring
2015-10-22 19:39
#2

Kopierar från Staples-tråden:

  • Linser o bönor (torrvara, kokas själv)

  • Linfrön, sesamfrön o solrosfrön

  • Frukt

  • Fryst spenat

  • Frysta grönsaker (grönsaksblandning m broccoli, blomkål, morötter, m.m.)

  • Frysta gröna ärter

  • Lök

  • Vitkål eller surkål

  • Äter sällan ris men brukar ha det hemma

InkaAthilea
2015-10-23 20:13
#3

#1 ja.. blomkål! Älskar!! #2 .. tack. Hade missat den tråden..ska in o läsa där. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Upp till toppen
Annons: