Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3140 ggr
Adirfen
12/22/15, 6:11 PM

Har ni köttätande husdjur?

Har ni köttätande husdjur? Vilket isf?

Annons:
Honestyisdead
12/22/15, 6:13 PM
#1

Katt

IngaTrnqvist
12/22/15, 6:14 PM
#2

Ja, en hund som jag barfar och en katt som får blötfoder.

VildaVittra
12/22/15, 6:18 PM
#3

Ja. Höns, sköldpadda, katter och hundar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bogey
12/22/15, 6:28 PM
#4

2 illrar

Stallmima
12/22/15, 6:31 PM
#5

Jag har katt

vallhund
12/22/15, 6:34 PM
#6

hund

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[klarabastin]
12/23/15, 1:57 AM
#7

Min familj äger katter men jag själv kommer bara ha hundar i framtiden eftersom att man kan ge hundar en växtbaserad diet!😊

VildaVittra
12/23/15, 2:03 AM
#8

#7 Varför inte fortsätta med din kaninuppfödning istället? För det är inte djurvänligt att tvinga hundar till en föda som inte är arttypisk. Tandhälsan påverkas positivt hos hundar som får råa ben att tugga på exempelvis.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 2:16 AM
#9

#8 Har ställt in mig på hund väldigt länge nu och läst på hela mitt liv. Jag får ha det djur som jag vill ha.      Jag sköter mitt, du sköter ditt😉

VildaVittra
12/23/15, 2:36 AM
#10

#9 Din vilja är viktigare än att hunden kan tugga smärtfritt?

Nåväl, du hinner ju byta livsstil några gånger innan det är dags, i maj skulle du ju föda upp kaniner och sälja dom som slaktdjur och nu är du vegan. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 10:07 AM
#11

#10  Hundar klarar sig utmärk utan kött i sitt foder. Jag har fött upp kaniner. Inte slakt-kaniner. 

Slut på diskussion

Honestyisdead
12/23/15, 11:06 AM
#12

#11 Djur ska få den föda som rasen behöver.  En hund behöver kött! Så skaffa ett annat djur.

ElinvBorg
12/23/15, 11:30 AM
#13

Måste också inflika att en hund inte bara kan äta vegetariskt utan kräver kött och ben i sin kost. Det är inget att diskutera

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Annons:
veggie4every1
12/23/15, 11:51 AM
#14

#13 Då måste jag inflika att det finns hur många hundar som helst som lever hälsosamma liv på vegetabilisk hundmat. Jag tycker absolut att det kan diskuteras. Det finns väldigt bra och smaklig hundmat som innehåller allt som hunden behöver.

http://www.care2.com/greenliving/vegetarian-dog-lives-to-189-years.html

Men när man själv äter andra individer så finns det ingen anledning att inte låta hunden äta andra individer givetvis.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Honestyisdead
12/23/15, 12:07 PM
#15

#14 Det kallar jag dumheter. Skaffar man djur ska man ge rasen ligger kost och inte föra över sin egen på den.

[klarabastin]
12/23/15, 12:10 PM
#16

#15 det finns dock ganska många hundar som är veganer. Finns inget dokumenterat fall på en hund som dött eller mått dåligt på grund av dess veganska diet😊

veggie4every1
12/23/15, 12:28 PM
#17

#15 Ge oss då dokumenterade fall där hundar blivit sjuka av en väl sammansatt artanpassad vegetabilisk hundmat? Eller #13 kanske har den infon?

Det finns också oerhört dålig tandhälsa hos många hundar som äter en köttkost. Man kan absolut hålla hundens tänder i fint skick på en vegetabilisk kost, så det är ingen anledning.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

VildaVittra
12/23/15, 1:38 PM
#18

#11 Jaså? 

"jo det är så här att på mitt landställe så är kaniner väldigt efter frågade, både för kött produktion och som husdjur. 

Därför har jag och min mamma nu bestämt oss för att ta en kull med våra två kaniner för att sedan sälja till folk på vårt landställe. " 

#17 Har du en vetenskaplig källa på att vegansk kost till hundar främjar tandhälsan?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Geru
12/23/15, 2:13 PM
#19

#17 Primärt så gillar bakterier kolhydrater. Köttdieter ger inte samma problem med tänderna. Alltså blir det sämre tänder för kolhydratsätare.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[klarabastin]
12/23/15, 3:08 PM
#20

#18 Och med det menade jag sälja som husdjur.

 "jag säljer inte till de som vill ha de som kött produktion. jag sa bara att de var efter frågade:)

om jag om formulerar mig så ska jag sälja dem som husdjur helt enkelt:)"

Hade du gått ner och läst lite till så hade du sett min kommentar.🙂

Annons:
Honestyisdead
12/23/15, 3:16 PM
#21

#17 visa istället något som visar på att en hund mår bättre ev en kost den inte är gjord för än kosten den  är gjord för att äta.

Och kom inte med att en av världens äldsta hundar åt veg. Det finns alltid undantag.

VildaVittra
12/23/15, 3:17 PM
#22

#20 Om det är så, varför tog du då upp köttkaniner överhuvudtaget? 😎 Och dessutom hela tiden försöker dölja den tråden genom att du som admin på lantraskaniner plockar bort den? För har du inget att dölja, så skulle den väl kunna få ligga kvar? 😉

Du får äta vad du vill, men snälla utelämna din framtida hund från din egen kostideologi, för dennes skull. För ska jag börja att mata mina kaniner med kött? Det är samma sak.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 3:24 PM
#23

#22 Uppskattar inte att mina inlägg blir återpublicerade. Inläggen gäller inte dig. Jag vill ta bort dem för att de inte stämmer med hur jag känner längre. Alla har vi varit ovetande.

VildaVittra
12/23/15, 3:33 PM
#24

#23 Då skulle du ha läst iFokus Användaravtal innan du skrev under det. Och som admin på lantraskaniner angår det definitivt mig. 🙂

Om du nu är så vetande, hur många forskningsrapporter har du läst angående hundars kost? Vilka är det? 

Och svara på frågan om jag ska gå ut och mata kaninerna med köttbullar, det är dags för deras mat nu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 3:42 PM
#25

Du är inte admin, du är Medarbetare

"Alla har vi varit ovetande." Ovetande om hur idiotiskt det är att döda/utnyttja någon för ens egen njutning. 

Jag behöver inte svara på någon av dina frågor. Tack och hej. Slut diskuterat.

VildaVittra
12/23/15, 3:48 PM
#26

325 Admin = Sajtvärd+medarbetare. Så jo, jag är admin. 😃

Okej, köttbullar till fluffbollarna. Uppfattat! Det är bara bra, jag hade lite ont om hö pga försenad leverans. Hade tänkt att fylla ut med havre, kvistar och morötter. 

Ska jag tolka det som att du inte läst några forskningsrapporter eller som att du inte vill dela med dig av detta kunnande?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 3:50 PM
#27

"slut på diskussion" Läs igenom tack

Annons:
VildaVittra
12/23/15, 3:51 PM
#28

#27 Redan gjort, såg du inte att jag svarade på det? 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

veggie4every1
12/23/15, 4:03 PM
#29

#27 Det är ingen mening i att diskutera detta med människor som har speciesistiska åsikter😎

Om du inte vill få dina inlägg återpublicerade så radera allt innehåll i inlägget. Då blir det inget att återpublicera😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[klarabastin]
12/23/15, 4:05 PM
#30

#29 😎

VildaVittra
12/23/15, 4:07 PM
#31

#29 Ingen fara, för jag har sparat texten i den tråden. 😎

Det går alldeles utmärkt att diskutera med djurvänner som mig.👍

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 4:09 PM
#32

#31 en djurvän äter inte sina vänner

VildaVittra
12/23/15, 4:11 PM
#33

#32 Jo, det gör vi. 🙂 Vi blundar heller inte för det faktum att miljardtals med djur dör varje år i odlingarna av vegetabilier.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 4:11 PM
#34

#31 Du kan vara en djurälskare, men inte ev djurvän

Annons:
VildaVittra
12/23/15, 4:14 PM
#35

#34 Nej, jag är djurvän, för jag jobbar aktivt med att förbättra livet för djuren. Vilda som domesticerade, söta som fula, kalla som varma.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 4:15 PM
#36

#35 vill du hjälpa djur? ÄT DE INTE

Honestyisdead
12/23/15, 4:17 PM
#37

#32 Djurvänner ger sina djur korrekt kost.

Geru
12/23/15, 4:17 PM
#38

Vildavittra, det här är problemet jag har med veganer:p Det är en extrem arrogans att fördela andra människor in i fack, och att dom ser sig själva som bättre för att dom inte är som "köttätare".

Till tråden kan jag bara säga: Tvinga inte på dina djur din tro. För du tar väl inte med dig hunden till kyrkan med?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

VildaVittra
12/23/15, 4:17 PM
#39

#36 Det förhöjer ju inte deras livskvalitet om jag skulle sluta med det. Jag skulle dessutom dö av bristsjukdomar ganska så snart.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 4:23 PM
#40

#38 det där tas som personangrepp och är inte ok enligt sajtens regler.

VildaVittra
12/23/15, 4:26 PM
#41

#40 Det är inte ett personangrepp, personangrepp går på person och inte på sak. 🙂

#38 Jag förstår vad du menar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
veggie4every1
12/23/15, 4:28 PM
#42

#38 Vi är inte bättre människor, men vi har bättre moral.

Vi dödar inte och utnyttjar inte andra individer i onödan. Hur man som icke-vegan kan försvara det är i mina ögon fruktansvärt arrogant.

Vi dödar 60 miljarder landlevande djur varje år. Det finns ingen ursäkt till det.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[klarabastin]
12/23/15, 4:30 PM
#43

#42 😇 Amen på de asså😂

Geru
12/23/15, 4:31 PM
#44

#40 Det är inte riktat mot dig specifikt.

#42 Bättre moral = Bättre människor. Det är ungefär summan av kardemumman. Jag tror inte att du har bättre moral än mig. Det är ditt perspektiv, och det där är arrogansen jag pratade om:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

VildaVittra
12/23/15, 4:32 PM
#45

#42 Det är bättre moral att verka för döda jordar vilket kommer medföra lidande även för djuren du ser med blotta ögat? 🤔

Faktiskt är siffran mycket högre, du glömmer hela tiden alla nedbrytare och insekter som dör pga odlingarna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

veggie4every1
12/23/15, 4:36 PM
#46

#44 Arrogansen jag talar om är att du försvarar dödande av 60 miljarder individer varje år.

Ge mig din bästa ursäkt till det nu Geru? Smakar de gott? Är de mindre intelligenta än du? Är de av en annan art än du?  Allt det sammanlagt kanske?

Vad har du för ursäkt till att du försvarar dödande av 60 miljarder individer per år?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

VildaVittra
12/23/15, 4:41 PM
#47

#46 En fråga bara. Tycker du att mitt liv inte är värt något?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

veggie4every1
12/23/15, 5:03 PM
#48

#47 Jag tänker inte diskutera din person VildaVittra.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
VildaVittra
12/23/15, 5:07 PM
#49

#48 Du efterlyste ju "ursäkter" till att djur slaktas. Sedan gillar du inte följdfrågor på det. 🤪 Ett enkelt ja eller nej tror jag du klarar att hosta upp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

veggie4every1
12/23/15, 5:28 PM
#50

#49 Behöver du kostråd kan du uppsöka en dietist som är kunnig i vegankost. Jag tänker inte diskutera din person vidare här.

Jag talar om att försvara dödandet av 60 miljarder djur per år. Den högsta arrogansen är att försvara detta. Det inlägget var dock riktad till Geru.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Geru
12/23/15, 5:31 PM
#51

#46 Det enda djur jag vet som kan känna empati mot mig är dom djur som vi människor tämjt. Resten är rätt unika händelser. Då är frågan varför jag ska ha empati för ett djur som inte har det för mig, när jag inte har empati för människor som inte har det för mig.

Dom smakar definitivt gott. Och visst fan är dom mindre smarta. Men intelligensen är knappast det avgörande.

Jag ser inte djur som individer. För 99.9% av alla djur på den här planeten ser inte sig själva som individer. Dom saknar konceptet. Att du personifierar ett djur är din ensak. Dom är inte människor. 

Så vad är ditt försvar? Hur förklarar du din arrogans, att du anser att du är en bättre människa än dom som inte håller med dig? För det är den åsikten du har :)

Om det kommer ett "djur" som ser sig själv som en klar individ, som faktiskt kan rakt av kommunicera med oss och försöker göra det återkommande så kan jag lova dig att jag inte kommer äta det :) 

Och andra sidan är gris gott. Och jag kan lova dig att om du låg på marken skulle den äta dig, för den tycker du smakar gott^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

VildaVittra
12/23/15, 5:31 PM
#52

#59 Nu kan du inte ha läst min fråga, för jag bad inte om kostråd, dessutom vet du redan att jag studerat näringsfysiologi på högskolan. Utan min fråga var:
->Tycker du att mitt liv inte är värt något? <-

Ja eller nej.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
12/23/15, 5:32 PM
#53

Jah undrar varför veganer tar sig rätten att tala om för andra vad som är moraliskt rätt.

veggie4every1
12/23/15, 5:45 PM
#54

#52 Jag tror det var gamla böcker du läste. Hur länge sedan var det du studerade där? Det finns mycket ny kunskap om vegansk kost, kanske dags att fräscha upp kunskaperna lite?

Jag tror nog att du skulle kunna få mycket bra kostråd från en kunnig dietist i vegankost.

Ditt liv är värt lika mycket som andra individers liv. Det verkar dock inte som att du har tillräckligt med kunskap om vegankost för att avgöra om du kan leva gott på det eller inte.

Nu har jag talat färdigt om din person. Som sagt, fräscha upp dina kunskaper👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
12/23/15, 5:50 PM
#55

#53 Därför att veganer inte dödar och utnyttjar andra individer i onödan.

Bör man inte säga ifrån när en rasist har moraliskt fel exempelvis?

Man kan förstås försvara vilka onda handlingar som helst med att man anser att det är moraliskt rätt. Det betyder inte att det är det.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
VildaVittra
12/23/15, 5:51 PM
#56

#54 Jag läser kontinuerligt, så oroa dig inte för det, jag utvecklas hela tiden. Och jag har varit hos dietister, även sådana som själv är veganer ( studien jag deltog i som insamlare av data, leddes exempelvis av en vegan) och de tipsar mig om lever. Är lever veganskt kanske? 

Så eftersom mitt liv är värt att leva är det alltså okej om jag äter den kosten jag måste äta för att fortsätta leva det, vilken innehåller animalier. Bra! Då har du ett svar på din fråga du ställde till Geru.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
12/23/15, 5:53 PM
#57

#55 "Därför att veganer inte dödar och utnyttjar andra individer i onödan."

Fast det gör ni ju. Gräsbeteskött, linfångad fisk osv dödar flera miljarder färre djur än vilken vegansk kost som helst. Det är ju definitivt liv spillda i onödan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[klarabastin]
12/23/15, 5:53 PM
#58

#56 Varför ska du äta lever?

VildaVittra
12/23/15, 6:09 PM
#59

#58 För att den innehåller en högre koncentration av de ämnen jag har kronisk brist på. En brist som härstammar från min tid som vegan. 

Var rädd om din hälsa Klarabastin, du är yngre än vad jag var och jag hade ändå studerat ämnet väl.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

veggie4every1
12/23/15, 6:13 PM
#60

#56 Nej, du behöver gå till en kunnigare dietist och läsa på mer själv. Kontakta läkare för framtiden för råd är mitt tips.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Katniss
12/23/15, 6:24 PM
#61

Nu har jag läst hela denna tråden, och jag måste säga att den dryper av bitterhet. Alla har rätt till en egen åsikt, och detta kan man inte som vegan eller icke vegan racka ner på. Är man vegan, så good for you. Vad kul. Men bara för att man inte är vegan eller vegetarian ska man ju inte behöva få negativt laddade kommentarer för det. Man väljer själv helt enkelt, och detta är något som man måste respektera. Därmed basta. Sedan till djurfrågan. Har man exemplevis en katt eller en hund ska man ge den dess ursprungliga kost. Det är vad de är uppbyggda och födda för, man ska inte mixtra med deras kost pågrund av egna moraliska åsikter. Ge djuren vad de är skapta för att äta. Moral är personligt. En fråga som någon tycker är omoralisk tycker någon annan är helt okej. Och så är det. För vi är människor, och alla människor är olika.

R.I.P. Anton 💔

veggie4every1
12/23/15, 6:35 PM
#62

#51 "Om det kommer ett "djur" som ser sig själv som en klar individ, som faktiskt kan rakt av kommunicera med oss och försöker göra det återkommande så kan jag lova dig att jag inte kommer äta det :)" 

Hur kan du avgöra om djur ser sig själva som individer? Så det är din ursäkt till att du försvarar dödandet av 60 miljarder individer per år och anser att vi som kämpar emot djurförtrycket är de som är arroganta.

Varför skulle djuren behöva kunna kommunicera med oss för att förtjäna att inte exploateras? Vi kan ju inte kommunicera med dom heller, eller hur?

Djuren kommunicerar med varandra inom den art dom tillhör givetvis. Precis som mänskliga djur gör.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Honestyisdead
12/23/15, 6:50 PM
#63

#55 Jag dödar och utnyttjar inte djur i onödan. Det som är moraliskt fel är att påtvinga djur sin egen föda trots att den inte är rätt för djuret.  Du ber andra läsa på. Ta du och gör det samma om tex hundar och deras kost och matsmältning.

Geru
12/23/15, 6:57 PM
#64

#62 Först och främst så ger dom inte namn till sig själva. Dom har inget koncept för det. Sen skulle jag nog märka om ett djur försökte prata med mig, på samma vis som jag märker när en människa, eller någon alls, försöker prata med mig.

Det finns rätt mycket forskning som pekar på att djur inte ser sig själva som individer. Spegeltestet är någonting som visar om ett djur ens kan se sig själv som en egen entitet. 

Vi kan definitivt kommunicera med djur. Vi lär oss deras språk, och sedan applicerar vi det som vi lärt oss. 

Avancerad kommunikation förekommer inte hos speciellt många arter, och då är det fortfarande inte nära den typen av kommunikation som vi har just nu. Vi skriver ner ett tecken och sedan förstår vi innebörden av det. Vi har ett skrivet språk. Inget annat djur har det. 

Så du får göra som du vill. Jag som sagt ger inte empati till varken människor eller djur som inte ger det till mig, alltså har jag inget problem med att äta djur. 

Djur är varken goda eller onda. Dom är. Dom gör som naturen har lärt dom. Det finns inget "nytänkande".

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Katniss
12/23/15, 7:15 PM
#65

#64 ett flertal djurarter kan faktiskt ge namn till varandra och på så sätt kommunicera 😊 Dessutom kan de försöka prata med människor, min kanin gör det till exempel.

R.I.P. Anton 💔

veggie4every1
12/23/15, 7:34 PM
#66

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

VildaVittra
12/23/15, 8:01 PM
#67

#60Nej, du behöver gå till en kunnigare dietist och läsa på mer själv. Kontakta läkare för framtiden för råd är mitt tips."

Du tror på allvar att jag inte varit hos ett antal läkare de senaste 20 åren? 😎 Hur hur mycket mer ska jag läsa på? Ska jag börja konstruera fiktiva forskningsrapporter som hävdar att B12-brist kan botas med virvlat vatten kanske?

#66 Nja, jag kallar forskningsrapporter för bra läsning och inte privata hemsidor av lekmän.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Geru
12/23/15, 9:37 PM
#68

#65 Jo visst. Te.x. Delfiner och elefanter. Inget av dom äter jag^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

veggie4every1
12/23/15, 9:44 PM
#69

#67 B12 brist behandlar du med B12 tillskott. Antingen oralt eller injektion.

Har läkaren rekommenderat dig att äta lever istället, så tycker jag att du ska byta läkare.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
VildaVittra
12/23/15, 9:59 PM
#70

#69 När du gick på kemin i skolan, pratade man något om exempelvis alfa och betastruktur av ämnen då? För just därför är alltid en naturlig källa bättre än en artificiell. 

Och nej, jag behöver inte byta läkare för att de inte är veganer. Deras kost är helt ovidkommande i behandlingen av mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
12/23/15, 10:19 PM
#71

#69 Lever  är ju bättre än tillskott. Kanske du som ska byta ställe du får dina åsikter från ärligt talat.

Naturligt är alltid bäst.

veggie4every1
12/23/15, 11:19 PM
#72

#70 och #71 Nej, lever är verkligen inte bättre än tillskott när man behandlar B12 brist.

Naturligt kanske är bäst om det verkligen är naturligt och inte dödar andra individer. Men att välja mellan att äta massor av lever eller ett B12 tillskott så bör man välja tillskottet, med tanke på retinolförgiftning.

Att sedan påstå att ens liv hänger på att man dödar andra individer, när man enkelt kan välja ett tillskott istället, det talar om hur mycket djurens liv faktiskt betyder för en.

Ingen vegan behöver få B12 brist om man tar ett tillskott. Det räcker med en gång i veckan för de flesta. Superlätt och givetvis är det värt det för djurens skull även om ett tillskott inte är "naturligt".

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Honestyisdead
12/23/15, 11:23 PM
#73

#72 Jag har aldrig fått brist. Men så är jag ju allätare också.

VildaVittra
12/23/15, 11:27 PM
#74

#72 "Nej, lever är verkligen inte bättre än tillskott när man behandlar B12 brist."

Och du har en vetenskaplig källa på det påståendet antar jag? Kan du visa den även om du inte visat några andra sådana källor på dina övriga påståenden i denna tråd trots att du blivit ombedd att göra det. 

Och jag äter redan tillskott när jag kommer alldeles för lågt i mina värden, men det räcker inte. Ska jag ta en bild på burken? Så dom påståendena har du faktiskt tagit ur luften. 

Och det är ju även för djurens skull som jag äter kött, jag vill att så få nedbrytare ska dö som möjligt. Utan nedbrytare har vi inget liv på denna planet. Vad gör du för att förbättra för dom?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

veggie4every1
12/24/15, 1:04 AM
#75

#74 Du utnyttjar och dödar djur för djurens skull? Det är första gången jag hör den ursäkten i alla fall😃

Det är nog bättre om du tar B12 tillskottet som aktiv form regelbundet och inte väntar tills dina värden blir låga. Det skulle nog gå fint utan att döda djur om du hade viljan.

Mitt bidrag till miljön och nedbrytarna är att jag är vegan. Du får själv läsa dig till varför en vegansk kost är det bästa för miljön. Det finns massor av info om du googlar. Du kan börja med att se Cowspiracy, den finns svensktextad på youtube nu.

För att återgå till ämnet så finns det inte så vitt jag vet några studier som visar att ett vegetabiliskt väl sammansatt foder till hundar är skadligt?

#73 Jag har heller aldrig fått brist och jag är vegan sedan många år.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

VildaVittra
12/24/15, 1:16 AM
#76

#75 Har du inte läst någonting av det du opponerat dig emot de senaste åren? Djurhållning ALSTRAR liv, genom exempelvis gödselspridning. Det trodde jag alla visste vid det här laget. Eller räknar du inte insekter som liv något att värna om?

Och det är väldigt synd att du fortfarande tror att begreppen klimatneutral och miljövänlig är samma sak, för det är de verkligen inte. Men du tror ju det som alla andra som inte satt sig in i problematiken. 

Cowspiracy är ytterligare en privat hemsida, denna gång för en intresseorganisation. Här letar man adekvat information: https://scholar.google.se/ Så nu har du inget att skylla på längre. 

Så, blir det några vetenskapliga källor från dig någon gång? Eller ska du fortsätta att lämna länkar till lekmäns sidor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Bogey
12/24/15, 1:38 AM
#77

Vi människor är i grunden en herbivorer som sent i sin evolution anpassat oss till omnivorer därför att det var en fördel för vår överlevnad. Vi har inga problem att gå tillbaka och bli herbivorer igen. I dagens moderna samhälle där vi kan få tag på  råvaror till en omväxlande vegetarisk diet så finns egentligen ingen anledning att fortsätta äta kött för vår överlevnad annat än av gammal vana.
Är det nån som vill ha länkar till vetenskapliga artiklar om detta så kan jag ordna det. Orkade inte bara den här tiden på natten.

Hunden som ursprungligen härstammar från vargen däremot, härstammar från en strikt karnivor och som sent i sin evolution, i samband med domesticeringen och anpassningen till människan, har anpassat sig till en mer omnivor diet mår inte bra av en rent vegetarisk diet. De skulle däremot klara en rent animalisk diet utan problem.
Sen att det produceras billigt skitfoder till hundar som innehåller undermåligt animaliskt protein och snabba kolhydrater som gör dem feta och sjuka ändrar inte den saken. Det är ditt ansvar som hundens ägare och beskyddare att ge den högkvalitativ mat och den innefattar en viss mängd animaliskt protein.

Katt och iller som inte alls har domesticerats i samma grad som hunden kräver fortfarande en nästan rent animalisk diet. Även för dem finns det billig skitmat som folk tyvärr köper utan närmare eftertanke.
Iller t.ex. som är det djurslag som jag kan dieten bäst för får tumörer på sin bukspottkörtel av för hög kolhydrathalt i maten. Om man inte vill BARF'a (Biologiskt Anpassad Rå Föda) sin iller så behöver de åtminstone ett animaliskt baserat foder med hög protein- och fetthalt (typ 40/20 %) och en låg halt av kolhydrater, lägre än 15% helst under 10%.
Och försök inte ens med argumentet med växtprotein för iller har alldeles för kort tarm för att kunna över huvud taget kunna tillgodogöra sig det.

veggie4every1
12/24/15, 1:40 AM
#78

#76 Nej, Cowspiracy är ingen hemsida det är en berömd dokumentär. Den visades även i EU parlamenet för ett tag sedan. Eftersom du har missat den så finns den som sagt på youtube.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

VildaVittra
12/24/15, 3:05 AM
#79

#78 Jag föreslår att du googlar på Cowspiracy själv, så ser du att det finns en hemsida. 😃

Och vad bevisar det att den visats för politiker? Är de utbildade inom vetenskap nu helt plötsligt? Vet du att man installerat virvlat vatten i riksdagen? Det tyder ju på en hel del om nivån på kunnande som råder inom denna yrkesgrupp. 

#77 "Vi människor är i grunden en herbivorer som sent i sin evolution anpassat oss till omnivorer därför att det var en fördel för vår överlevnad. "

Tja, visst kan man kalla minst 3,4 miljoner år (källa) som en kort tidsperiod om man vill det.😎 Så här såg vi ut på den tiden:

Lucy and Child.jpg

_"Lucy and Child" by Jim Linwood - Lucy and Child. Licensed under CC BY 2.0 via Wikimedia Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lucy_and_Child.jpg#/media/File:Lucy_and_Child.jpg_

Vet du att för 1,5 miljoner år sedan dog ett barn för att det fick för lite animaliskt protein? Så din teori om att vi nu efter 3,5 miljoner år helt plötsligt skulle kunna bli herbivorer över en natt låter lite osannolikt eftersom man inte kunde det efter "bara" 2 miljoner år. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
12/24/15, 8:11 AM
#80

Det är rätt enkelt att se att hundar inte är herbivorer, bara att titta på tänderna, o på magsäcken. Är den idisslande, har den fyra magar som en ko?

Förfäderna till vår art utvecklades till vad vi är idag pga att de började äta animalisk kost, det var då våra hjärnor utvecklades till vad de är idag.

Hitintills har jag aldrig sett en hund eller varg så säd eller skörda havre o majs. Trots sporrar på frambenen kan de inte hantera en lie, ännu mindre uppfinna den.

Jag har inga större problem med vad folk har på sin tallrik, däremot är jag allergisk mot att folk tar sig friheten att påstå att de är moraliskt mer högstående än andra pga deras val av mat.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[klarabastin]
12/24/15, 11:06 AM
#81

"Vet du att för 1,5 miljoner år sedan dog ett barn för att det fick för lite animaliskt protein? Så din teori om att vi nu efter 3,5 miljoner år helt plötsligt skulle kunna bli herbivorer över en natt låter lite osannolikt eftersom man inte kunde det efter "bara" 2 miljoner år. Glad

1 . Vet du att idag så dör väldigt många barn om dagen för att de inte får i sig något. För att soyan som matas till grisar höns och kor inte ges till dem istället. Om vi tar kor till exempel, Den äter enorma mängder föda om dagen för att inte nämna mängden den dricker. All den maten och allt det vattnet kan gå till svältande människor. Om du väljer ett halv kilo soya istället för ett halv kilo kött så sparar du enorma mängder virtuellt vatten och massa annan soya. (Och land att plantera på så man inte behöver hugga ner mer regnskog.)

Nu pratar jag om den stora massan och inte dig.

2. Veganer är inte herbivorer.

thea_thea
12/24/15, 11:18 AM
#82

Sluta bråka! Hoppas att en admin städar upp denna tråden😕

Adirfen
12/24/15, 11:53 AM
#83

Synd att alla ska bråka när man bara frågar en fråga…

Annons:
VildaVittra
12/24/15, 6:51 PM
#84

#81 "Vet du att idag så dör väldigt många barn om dagen för att de inte får i sig något. För att soyan som matas till grisar höns och kor inte ges till dem istället. Om vi tar kor till exempel, Den äter enorma mängder föda om dagen för att inte nämna mängden den dricker. All den maten och allt det vattnet kan gå till svältande människor. Om du väljer ett halv kilo soya istället för ett halv kilo kött så sparar du enorma mängder virtuellt vatten och massa annan soya. (Och land att plantera på så man inte behöver hugga ner mer regnskog.)"

Väljer du ett halvt kilo soja, har du ihjäl några tusen djur. Och jo, man måste hugga ner mer regnskog eftersom odlingsmarken utarmas och eroderas. 

" Veganer är inte herbivorer."

Nej, ni är ju människor, så ni är omnivorer ni också, dvs ni mår bäst av en kost innehållande animalier. Sedan var det ju faktiskt Bogey som drog upp herbivorbegreppet, men det kanske var roligare för dig att hoppa på mig? 

#82 och #83 Ni får ursäkta, men jag blir faktiskt upprörd över egocentriska människor som skaffar karnivorer och tvingar i dom enbart herbivorernas kost. Är det inte bättre att som vegan skaffa sig husdjur som faktiskt är veganer dom också?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

veggie4every1
12/24/15, 9:24 PM
#85

#83 Vi har ett antal sådana här trådar på vegansajten och de spårar ofta ur om ingen styr upp det.

Nu är det ju jul och sajtvärden här kan inte förväntas vara så aktiv och det förstår man ju🙂

Du kanske kan hitta lite mer svar inne på vegansajten? Jag fick uppfattningen att du var intresserad av hur vegetarianer och kanske också veganer tänker kring frågan eftersom du skrev inlägget här?

Själv har jag dragit mig ur denna tråden, men du kanske fick en uppfattning hur jag tänker kring det. Jag har dock skrivit mer som sagt om det på vegansajten om du är intresserad.

God Jul🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

VildaVittra
12/24/15, 10:34 PM
#86

#85 Som vanligt utan att visa några belägg för dina påståenden. 😂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bogey
12/24/15, 10:50 PM
#87

Sarah
12/25/15, 11:50 AM
#88

Lägg ner allihop. Genast! Jag kommer snart att gå in och rensa tråden. Den som fortsätter att sprida negativ stämning efter det här inlägget kommer få skrivförbud på sajten. Diskutera som vuxna trevliga människor om ni ska fortsätta. /vegan med katter och illrar som alla äter kött.

veggie4every1
12/25/15, 12:21 PM
#89

http://www.vetmeduni.ac.at/hochschulschriften/diplomarbeiten/AC12256171.pdf

"During clinical examination of participating vegan cats and dogs, no abnormalities were

detected that were to be associated with the individual diet. All examined dogs and cats

appeared happy and bright, some fearful, some aggressive. No diseases could be found

that were directly and obviously relatable to a plant based diet."

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
12/25/15, 12:29 PM
#90

Ursäkta, men tänkte detta kunde vara intressant eftersom belägg efterfrågas och det inte finns så mycket studier att tillgå.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Sarah
12/25/15, 12:34 PM
#91

Jag vill även poängtera att det här inte är ett djurrättsforum. Djurrätt får diskuteras, men framför allt är det här ett forum för vegetarisk mat. Kan man inte sköta djurrättsdiskutioner på ett moget sätt så kommer jag dels ge skrivförbud och dels ta bort ämneskategorin. Husdjurens kost har nöts och blöts många gånger och man måste kunna prata om det utan att kalla varandra specisister eller okunniga. Skärp er för f*n.

veggie4every1
12/25/15, 12:55 PM
#92

#91 Du har helt rätt. Jag kommer inte att diskutera djurrätt här fortsättningsvis och jag borde inte ha skrivit i tråden överhuvudtaget.

Du kommer inte att få några mer djurrättsliga inlägg från mig utan i så fall kommer jag att hänvisa mina svar till djurrätt ifokus🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

VildaVittra
12/25/15, 8:43 PM
#93

#89 Här kan du svara på mina frågor om att det inte finns något i dokumentet som stödjer dina påståenden, så flyttar vi diskussionen dit. 
http://etiskdjurhallning.ifokus.se/discussions/567d9be08e0e743d4a0000d3-vegansk-katt-och-hundmat

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

axa
12/26/15, 5:18 PM
#94

Jag har och har haft olika typers djur med olika kostbehov. Alla utefter dess kost som arten är anpassad för. Hunden barfas med rått kött.

TatsuOni
12/26/15, 6:24 PM
#95

Hund som äter kött. Har haft och kommer att skaffa köttätande katt igen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Katniss
12/26/15, 7:22 PM
#96

Jag har en kanin, så han äter ju såklart inte kött :p

R.I.P. Anton 💔

Loxo
12/26/15, 8:38 PM
#97

Nej. Har en hund.

Annons:
thea_thea
12/26/15, 8:41 PM
#98

Ja. Har en hund.

Mysan_
12/26/15, 9:28 PM
#99

Min katt äter kött. Det hör till kattens natur att äta kött och den behöver kött för att kunna må bra.

StillaSinnet
12/27/15, 5:10 PM
#100

jag har valt bort rovdjur eftersom rovdjur är köttätare. Allätare (som tex människan) kan leva som vegetarianer. Hos mig bor en kanin, en råtta och möss.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Tuulikki]
12/28/15, 5:57 AM
#101

Har hund och katt som äter kött.

Sarah
12/28/15, 8:42 AM
#102

#100 det enda riktiga i mina ögon. Vill man inte ge den mat djuret är gjord för att äta så tycker jag att man ska välja ett annat husdjur.

Honestyisdead
12/28/15, 9:44 AM
#103

#100 Råttor ska enligt lag hållas minst i par.

StillaSinnet
12/28/15, 10:21 AM
#104

#103 jag hade 20 en gång. Min gamla hane blir 3 år i april och tillsammans med uppfödaren har vi bestämt att de få månader han har kvar sedan brorsan gick bort får jag vara hans enda vän. Jag räknar veckor nu.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Aloe.Vera
1/2/16, 4:30 PM
#105

nej.. jag är lika vegetarian som mina kaniner hihih 

mycket grönsaker här hos oss blir det..

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Elsaharr
1/2/16, 6:12 PM
#106

Nej kaniner har jag. :)

Zingo ;D

Vovisch nr2
1/2/16, 6:44 PM
#107

Jag har hund och akvariefiskar som äter kött, har även kanin men hon äter såklart inte kött. 😛

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Aloe.Vera
1/3/16, 10:27 AM
#108

#107   åå så söt hund.. måste bara säga det..hiihih ❤️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Vovisch nr2
1/3/16, 11:54 AM
#109

#108 Hon tackar så mycket 😊❤️

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

StillaSinnet
1/10/16, 10:41 AM
#110

Min sista råtta dog under nyårshelgen så nu har jag enbart kaniner och möss. Aveln på mössen är nedlagd sedan ett knappt år tillbaka. 

Jag vill tillägga att även om jag har valt bort rovdjur så älskar jag dem! Jag hade tidigare hundar och grannens katt kommer in till oss ibland. Inget ont om djuren i sig. Jag älskar alla djur. Mycket därför jag är vegetarian; man äter inte upp sina vänner. 

Med åren har jag insett att det är bättre att rovdjuren jagar sin egen föda så som naturen har tänkt än att människan ska ha köttindustrier för att föda dem. Det gör att jag gärna studerar vilda djur, som varg, lodjur, järv eller räv där de lever och njuter av dem i sin miljö. 

Husdjur har människan skapat för sin egen skull. Antingen för att göra mat av, ha som arbetare eller använda som kläder. På senare år har vi även husdjur för att få sällskap eller bara för nöjes skull. Hur som helst så har vi skapat dem för att vi ser ett behov av dem och dominerade djur kan vi inte släppa fria. De är handikappade i naturen. Däremot kan vi sluta avla i så vansinnigt stor mängd som vi gör. Det föds så mycket fler djur i alla kategorier än vi har behov av och många djur dödas just för att de blivit för många. SÅ stort är nämligen inte vårt behov. 

Kullning av ungar har jag alltid varit emot trots att jag i många år har fött upp möss. Ska man para får man också ta hand om ALLA som de individer var och en är. Blir de inte sålda ska de kunna få kärlek och omsorg hos sin uppfödare tills de blir gamla. Oavsett kön. Jo, för det är så att bland just möss är hanar mindre attraktivt. De går inte alltid att ha i par eller flock eftersom de slåss och då ska varje född hane ha en egen bur. De luktar mer och därför är mindre välkomna som husdjur hos kräsna familjer och de är mer allegrena. Därför kullas många, många hanar bort bara någon dag gamla. Detta är bara ETT exempel.

Ju mer jag får insyn i djuravel (mat, kläder, husdjur, bruksdjur osv) desto mer illamående blir jag 🤢

Än är jag inte vegan, men det tar mig emot att gynna mjölk- och äggindustrin också.  Visste ni att komagar används för att ysta ostar? Nu finns det dock ystenzym i många ostarter, men inte i de finaste lagrade ostarna. Visste ni att mjölkkornas tjurkalvar avlivas? Dessa har man inte samma användning av som kvigorna som ska ge mjölk. Det finns så mycket bakom väggarna som man helst inte talar om vitt och brett….

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

vallhund
1/10/16, 1:44 PM
#111

#110

Mjölkkornas tjurkalvar slaktas o blir mat för oss tvåbeningar o våra husdjur, iller hund o katt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Gronstedt
1/10/16, 2:55 PM
#112

#110: "Visste ni att komagar används för att ysta ostar? Nu finns det dock ystenzym i många ostarter, men inte i de finaste lagrade ostarna. Visste ni att mjölkkornas tjurkalvar avlivas?"

Ja, det är väl allmänt känd och lätt tillgänglig kunskap? När man känner att  dessa basala fakta är något slags enastående avslöjande, så har man avlägsnat sig långt från verkligheten …

I övrigt tycker jag din syn på tamdjur är genomtänkt och klok - människans konstruerade djur är bara till för människan, och människan måste ta ansvar för dem, från avlelse till död, eller sluta framställa dem.

Hur ställer sig för övrigt veganismen till de ystenzymer som framställs av genetiskt förändrade mikroorganismer?

VildaVittra
1/10/16, 3:00 PM
#113

#112 Ska man vara ärlig så visste jag inte att de var komagar, utan jag trodde det var kalvmagar man använde. 😃 Silly me… https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6pe

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

StillaSinnet
1/10/16, 7:46 PM
#114

#112 Oh, hoppsan! Jag visste inte att det inte fanns nybörjare i forumet. Lovar att inte tillföra sådan basal information igen 🤐

#113 komagar och kalvmagar. Båda begreppen florerar men mest korrekt är förmodligen kalvmagar

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

VildaVittra
1/10/16, 7:48 PM
#115

#114 Nej, komage är inte korrekt på någon nivå, eftersom vuxna djur som kalvat inte längre har det enzymet. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Leritza
1/15/16, 9:31 PM
#116

Japp två råttor och två katter och alla fyra får de kött de behöver. Enbart svenskt kött.

Katniss
1/15/16, 11:10 PM
#117

#116 Jag läste ut 'katter' som 'kaniner', så blev lite förvirrad om huruvida du skämtade eller inte..😂

R.I.P. Anton 💔

Anibaz
1/17/16, 12:35 AM
#118

Hundar och katter.

Annons:
Magi-cat
1/17/16, 3:08 PM
#119

Jag har katter och de äter kött.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

XeZafir
1/25/16, 1:54 PM
#120

Jag har hundar och katter som alla äter kött, medan mina fåglar inte gör det :)

Upp till toppen
Annons: