Annons:
Etikettallmänt
Läst 1605 ggr
[mariehel99]
2/18/16, 3:45 PM

Tips till skidsemestern

På sportlovet åker jag, min familj och en kompis på skidsemester. Vi kommer laga vegetarisk mat, så det inte behöver lagas skild mat till köttisarna. Vi kommer vara där i 8 dar, Den första kommer vi dit på kvällen och äter bara kvällsmål och på den sista äter vi bara frukost.  Då återstår 6 dagar vi lagar egen mat. Det som är krångligt är att vi vill att alla ingredienser vi köper skall gå åt, annars måste vi ta hem det eller betala extra kostnader. Vi har bestämt att vi går ut och äter pizza en dag och en dag tortillas. Men kan ni ge tips på enkla vegetariska rätter som köttisar kan äta och som inte innehåller saker som t ex seitan som är väldigt svårt att hitta, och sen så att alla ingredienser går åt. Vi måste planera på förhand så att vi vet vad vi ska köpa för ingredienser på resan dit.

Annons:
Lustgas
2/19/16, 12:39 PM
#1

Grytor i allmänhet, tänker jag? Lätt att slänga ihop liksom. Brukar använda bönor, linser eller kikärtor tillsammans med massa rotsaker och bas av krossade tomater och/eller havregrädde. Även soppor torde ju vara superb! Tänker också att om en använder potatis, pasta mm så kan sådant ofta sparas till nästa måltid och ätas i annan form och/eller med andra tillbehör. :)

thmz
2/19/16, 6:39 PM
#2

Sojafärs - kan användas flera dagar till tacos, pasta & asojafärssås, dryga ut en grönsakssoppa (och biffar om ni orkar vara ambitiösa mellan åkandet).

Plättar/pannkakor som drygas ut med rivna rotfrukter, t.ex. potatis och morötter.

Upp till toppen
Annons: