Tips och Läsvärt.

Gott med quorn? Se det här

2016-02-20 11:13 #0 av: Artlink

LÄNK till en film om quorn. jag är inte världsbäst på engelska så någon som förstår alltihop får gärna förklara lättfotat.

Jag uppfattade att det som vi tror är svampprodukter i själva verket är mögel. Stämmer det? I så fall kan jag tycka att filmen är att göra en höna av en fjäder för mögel är vegetariskt det också, så varför sådant ståhej om det? 

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2016-02-20 11:35 #1 av: VildaVittra

USA i ett nötskal. Mögel är som du skriver svamp det också, men den som stämmer trodde väl att det var kantareller. 
Mögelost är ju jättegott, så varför skulle det vara fel att använda mögel till köttsubstitut?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-02-20 11:54 #2 av: Sarah

Quorn är ett bra livsmedel. Så trött på foliehattar som tror att alla är ute efter att förgifta dem. Visst, det är du processat livsmedel och många vill äta så rent som möjligt, inget fel med det. Men, det betyder inte att halvfabrikat alltid är ngt dåligt.

Anmäl
2016-02-20 14:21 #3 av: Artlink

Tack, då var det inte värre än jag trodde Glad 

Hellre mögel än kött alla dagar i veckan Skämtar

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.