Annons:
Etikettmatprat
Läst 921 ggr
Sabinan
3/15/16, 1:19 PM

Avokado :)

Sedan några veckor har jag blivit alldeles avocadofixerad, vet inte hur många kilo jag köpt nu, men det är många 😊
Jag äter avocadon med massor med citronsaft och Herbamare örtsalt (misstänker att min saltkonsumtion gått en del också)

Vad tycker ni om avocado?
Hur intar ni den?
Skriv gärna recept om ni vill 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Sarah
3/15/16, 4:12 PM
#1

Älskar varm avokado. Pastasås med citron, vitlök och lite havregrädde är underbart :)

punkmusic
3/15/16, 4:12 PM
#2

Åh jag älskar avokado! Allt ifrån att äta den naturell till guacamole, salsa, avocado pesto, mosa på knäckebröd. Jag har även testat att baka på den en gång men det var inte så lätt som jag trodde ;)

Sabinan
3/15/16, 5:12 PM
#3

Varm avocado har jag aldrig ätit, låter intressant med en ny variant på avocadon 🙂

Något som jag tycker är jättegott är avocadosallad: avocado i tärningar med ytterst lite färsk libbsticka, salt, peppar, ciron osv. Libbstickan ger en annorlunda smak till avocadon.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Februarias
3/15/16, 5:16 PM
#4

Jag brukar rosta bröd sen gnider jag en vitlöksklyfta mot brödet. Hackar tomat och avokado, pressar över citron o rör runt. på med det på mackan o sen herbamare. underbart gott.

Sabinan
3/15/16, 5:23 PM
#5

#4 Det lät jättegott!
Tror jag ska testa det som kvällsmacka senare i kväll .

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

punkmusic
3/15/16, 5:50 PM
#6

Avocadosallad är också gott, simpelt med :) Det passar super till svarta bönor eller kikärtor!

Annons:
Sindri
3/17/16, 9:14 AM
#7

Ja, avocado går att använda istället för smör.

Varm avocado gjorde jag mycket förr, gjorde en röra med hackade tomater och lite kryddor och lade på. Skjuts in i ugnen.

En superdrink är ägg, avocado, kokosfett och/eller smör, havssalt. Häll över kokande vatten och mixa. Man blir mätt läääänge. Ibland slänger jag i lite spenat, eller om det finns nån rest med ugnsbakad squash passar det bra till.

Sabinan
3/17/16, 9:18 AM
#8

Varm avokadoröra med tomater lät inte alls fel. 🙂
Detta måste testas någon dag.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

kigon
3/20/16, 8:14 PM
#9

Har det som tillbehör/sallad till lite vadsomhelst, bara som det är 👍 Också i sushi. Vill även prova det i färska vårrullar nästa gång!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

kae
3/22/16, 6:12 PM
#10

Jag älskar avokado! Har hatat det i flera år men lärde mig i början av februari att det var jättegott. Kan fortfarande inte äta det bara sådär, men guacamole är nog det godaste jag vet. Sedan älskar jag att mosa avokadon, lägga den på mjukt bröd (helst polarbröd typ) och ta på örtsalt, svartpeppar och skivade körsbärstomater 😍

Upp till toppen
Annons: