Annons:
Etikettmatprat
Läst 2102 ggr
fiafia89
2016-04-20 19:13

Kvargliknande produkt? Sojayoghurt?

Ska plocka bort mjölkprodukter ur min kost och undrar vad 17 jag ska ersätta kvargen med? Jag äter den pga det höga proteininnehållet och 3 gånger per dag (frukost + 2 mellanmål)

Tipsa mig gärna om substitut för detta (som inte är baserat på havre, vete osv). Gärna högt proteininnehåll, neutral smak och inget socker tillsatt. Hur smakar  neutral soygurt? Jag föreställer mig liknande smak som sojafärs och det tycker jag smakar hemskt illa :P

Annons:
vendelay
2016-04-21 04:01
#1

Alpro Go On är "kvarg" på soja. Min sambo som fortfarande äter mejeriprodukter och därför vet hur kvarg på komjölk smakar säger att den smakade väldigt likt "komjölkskvarg"! Finns i tre olika smaker: passionsfrukt, svart vinbär och naturell. Googla "alpro go on" så hittar du det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-04-21 04:03
#2

Oj, förresten, jag vet inte hur det är med sockret. Antar att du är intresserad av den naturella? Kanske inte är tillsatt socker i den? Finns säkert produktbeskrivning på deras hemsida.

Jag tycker för övrigt att naturell soygurt smakar lika illa som naturell yoghurt. För surt, lite som fil, du vet? Jag föreslår att du testar det, du verkar mer hälsosam än mig haha! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

fiafia89
2016-04-21 09:10
#3

Tack för tipset! Tyvärr innehåller den naturella också socker, typiskt! Men hittade en yoghurtvariant hos Alpro som var utan socker så ska prova den sen =) 

Kvarg är ganska surt också, eller strävt kanske man kan säga. Men jag har banan och kanel i så det tar bort den smaken lite =)

Äppelsnäckan
2016-04-23 22:00
#4

Yosa Sport köper jag. Sockerfri.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

fiafia89
2016-04-24 07:51
#5

#4 Den var det havre i och sötningsmedel, båda går bort då jag är allergisk. Men tack för tips =)

Upp till toppen
Annons: