Annons:
Etikettallmänt
Läst 2959 ggr
Quiira
6/4/16, 9:04 PM

spy av kött?

Jag har varit vegetarian i ca 1/2 år, och igår var jag på en studentmotagning och tog då lite kött eftersom jag inte ville ställa till med krångel. Idag -dagen efter har jag mått illa och till och med spytt upp rätt mycket, har även varit lite dålig i magen. Jag har ingen feber eller andra tecken som visar på influensa, så är ganska säker på att det har med maten att göra. Tror ni att det kan vara köttet som jag åt för ca 15h sedan?

Annons:
thenewbreed
6/4/16, 9:10 PM
#1

Har hört att man blir sjuk av att äta kött om man inte gjort det på länge. 

Blev själv dålig efter att ha ätit endast lakto och ovo i två veckor eftersom jag var på semester och kom sedan hem och åt kött som vanligt och blev magsjuk.

Medarbetare på bildredigering! :)

komigentam
6/4/16, 9:32 PM
#2

Man blir inte sjuk av kött, det är snarare en psykologisk reaktion..

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Sarah
6/4/16, 11:04 PM
#3

Snarare psykologiskt, som #2 säger.

Intehärutandär
6/7/16, 12:19 AM
#4

Jag som varit vegetarian i 30 år blir jättedålig av kött. Nu äter jag förstås inte det, men det har hänt att jag fått i min kyckling- eller köttbuljong i sås då man är bortbjuden.

landsbygdsbo
6/14/16, 7:02 PM
#5

Det beror nog mer på andra orsaker.

Spyr gör man av det som finns i magsäcken

Maten man äter lämnar magsäcken inom 4 till 5 timmar.

Så sannolikheten att illamående mer beror på de flytande saker som konsumerades efter köttet är nog betydligt större.

Jag är också allergisk mot alkohol 😉

jokkoono
7/4/16, 5:22 PM
#6

Hej, du frågar om du kan må dåligt av att ha ätit kött när du varit vegetarian i ett halvår. Jag tror svaret är ja, jag tror inte det tar lång tid för kroppen att avvänja sig från kött. Dessutom så tror jag att det tar lång tid för tarmarna att bryta ner kött och jag tror även att det tar ännu längre tid för tarmarna att bryta ner det om man en gång redan slutat med kött. Samtidigt kan jag förstå din tanke med att du inte ville ställa till besvär. Att man inte vill be om något vegetariskt eller så men jag tror att din kropp mår bättre om du gör det till kommande tillställningar. Hoppas du förstår vad jag menar! Lycka till.

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: