Annons:
Etikettmatprat
Läst 2037 ggr
Lavine
3/4/17, 9:55 AM

Vegetarisk variant på "grilla korv"?

Vad grillar ni över öppen eld i stället för en skiva falukorv? Nu menar jag alltså inte vegetariska saker/maträtter att grilla, utan något snabbt och utflyktsaktigt då man inte har med sig fina fancy färdiga grillspett ;-).Tänk skidutflykt, stanna och göra eld, grilla en - vad då? Funkar t ex någon vegetarisk korv enligt er? Söker helvegetariska tips.

Annons:
vendelay
3/4/17, 10:13 AM
#1

Har aldrig grillat men jag älskar att steka Anammas Vegokorv. Brukar ha i bröd med dressing och torkad lök typ men ärligt talat kan jag lika gärna äta de bara som de är 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lavine
3/4/17, 12:37 PM
#2

#1 Steks den från djupfryst? Det kan ju vara värt att testa en utegrillning, men det är ju möjligt att en sån korv skulle hinna tina innan det är dags.

vendelay
3/4/17, 1:56 PM
#3

Jag steker den från djupfryst men borde väl inte göra jättestor skillnad om den hunnit tina, tror du? Jag har faktiskt ingen aning.

Ett tips är att lägga ut samma inlägg på Vegan iFokus (är länkat under min text) för det är många fler aktiva medlemmar där och allt som rekommenderas där är självklart helvegetariskt 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lavine
3/4/17, 4:35 PM
#4

#3 Hmm, nej kanske inte i grilla över eld-sammanhang. 樂 I panna tänker jag mig att korven lättare bränner fast om den har tinat (men vet inte). Okej, provar att posta där!

[rumelle]
3/4/17, 6:53 PM
#5

Anammas korvar är riktigt goda. Dock blir de ganska mjuka när de har tinat, så jag vet inte om de skulle gå sönder om man försökte sätta dem på en pinne för att grilla över öppen eld.

Lavine
3/4/17, 11:59 PM
#6

#5 Ja precis. Jag ser framför mig att man måste ha med sig något slags halster. Och då kanske den eventuellt upptinade korven fastnar i DET…

Annons:
Upp till toppen
Annons: