Annons:
Etikettrecept-röror
Läst 5135 ggr
dragonstar
10/20/10, 2:10 AM

Vegetariskt försök?

Hej jag är inte vegetarian och vill inte bli det heller.

Men jag skulle vilja tästa på det. om inte anant för att öka mitt intag av nyttiga grönsaker linser och likande.

Sambon behöver gå ner i vixckt och jag behöver mer energi.

Någon här som har några allmäna tipps?

Kanske jag är galen, sak läsa lite här

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
10/20/10, 2:43 AM
#1

Har kolalt runt på recepten och undar om ni kan ge tipps på vad man kan smyga in mer grönt och nyttigt. KAn var altl från små mellanmål till hela maträtter.

JAg har svårt för bönor och en del linser men inte helt lärt mig vilka.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

lambero
10/20/10, 10:58 PM
#2

Röda linser tycker jag du borde prova :) Smakar inte jätte mycket och går utmärkt att ha i grytor. Gröna linser tycker jag är kanongott att ha i sallader.

Har man svårt för bönor men ändock vill lära sig äta dom så kan det vara värt att börja med väldigt lite i maten för att sedan öka på.

Ett annat tips är ju att byta ut chips och sånt gott mot grönsaksstavar och en dipp eller tzatsiki. Funkar med det mesta. Jag brukar använda morot, broccoli och gurka. Kanongott!

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

dragonstar
10/20/10, 11:15 PM
#3

Tack för tippset. Ska tästa linser har ätit linsoppa på skolan som var helt okej en gång. Grönsaker är gott morätter speciellt! Så de sak jag börja mer med.

Sen är jag svag för hembakat och popcorn Skäms

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sarah
12/7/10, 1:27 PM
#4

För att gå ner i vikt har jag inte jättemycket tips för sig själv, men generellt så byt ut alla onyttiga saker precis som lambero säger och jag skulle kanske sträcka mig till att byta ut kolhydraterna som vitt bröd pasta och ris till bönor och linser och ärtor. Om det är någån du inte gillar får du väl testa dig fram och skriva upp vilka det var. Hembakt är väl inte det bästa om man vill gå ner i vikt eller bli piggare.

dragonstar
12/7/10, 4:12 PM
#5

Tack, ja hembakat är ju inte superbra det vet jag.. men de är ju nyttigare med de än att köpa sånt som inehåller massor med konstgjorda ämmnen iallfall. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Hyrrokkin
12/8/10, 10:49 PM
#6

#4 Ursäkta, men det beror väl helt på vad man bakar… ;) Jag bakar t.ex. mitt eget bröd just för att det ÄR nyttigare än det jag skulle köpt istället.

Annons:
Sarah
12/9/10, 12:15 AM
#7

aha, jag tänkte såklart på kakor etc ;)

Hyrrokkin
12/9/10, 5:56 AM
#8

Även kakor går att göra mindre onyttiga än det man köpt :P

Sarah
12/9/10, 6:47 PM
#9

:) oki, som du vill. Tänkte mest utifrån mig själv,jag är redan väldigt smal och vill fortsätta vara det, så jag håller mig borta från det mesta av vad bakverk heter, oavsett om det är mindre onyttigt ;)

Hyrrokkin
12/9/10, 9:51 PM
#10

Haha, du får det att låta som att en kaka får kroppen att säga *poff* och så går man från pinnsmal till smällfet på två röda.

Jag vräker inte heller i mig, men det hindrar mig inte från att unna mig en bit godis då och då, en cola till maten ibland, kakor när jag får finbesök eller så. Att man äter onyttigt ibland betyder ju inte att man gör det varje dag eller att man inte tänker på kosten/vikten.

dragonstar
12/10/10, 1:32 AM
#11

Ja jag vräker i mig men går inte upp ett kilo… Men sambon gör de om han gör samam sak så måste ju tänka på vad som är bra för kroppen.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sarah
12/11/10, 5:14 PM
#12

Nej absolut inte ;) men jag mår bättre om jag äter hälsosamt och väldigt lite kolhydrater och finner det lättare att vara konsekvent med kosten än att småäta annat ibland. Köper jag godis så bir jag sugen på mer godis dagen efter så då undviker jag det hellre.

dragonstar
12/11/10, 9:51 PM
#13

Okej, ja jag äter inte gärna godis man köper. jag äskar kakor och popcorn sånt man bakar själv färskt bröd och gott pålägg men lösgodis är jag dålig på att äta även när dfet bjuds.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: