Annons:
Etikettrecept-frukost
Läst 4170 ggr
HannaM
8/3/10, 11:58 PM

Mera gröt=)

Jag vill gärna ha tips på gröt. Både baserat på olika saker och olika goda smaksättningar till eller i.

Annons:
Sarah
8/4/10, 12:22 AM
#1

jag brukar göra på quinoaflingor med krossade linfrön, solrosfrön, vetegroddar och b-jäst i som bas. sen i med lite färsk eller torkad frukt efter kokningen. ätes med rismjölk.

killen brukar ha en stor klick smör på som smälter efter man kokat den. som en smörgrop i talriken, godare än man tror med lite socker.

HannaM
8/4/10, 2:04 AM
#2

Jag äter alltid äppelmos eller äppelbitar på havregrynsgröt, det är svårt att få mig att ha något annat på. I yttersta nödfall fungerar hallonsylt.

Till alla annan gröt jag provat (hirs, bovete, risgryn och mannagryn) föredrar jag kanel och kardemumma. Till bovete är i för sig färska äppelbitar och kanel inte så dumt.

Musiken
8/4/10, 12:27 PM
#3

Jag brukar bara gora vanlig havregrynsgrot och slanga i krossade hasselnotter, linfro, solrosfro, skivade mandlar och vad helst annat jag hittar i skapet (pumpakarnor, torkade cranberries, russing osv). Kryddar med kanel och ats med lite sylt sa att det inte blir sa torrt.

Ibland gor jag "chokladgrot" ocksa med oboy-pulver i. Ats med notter och lite mjolk om man tycker om det.

Upp till toppen
Annons: