Annons:
Etikettpresentationer
Läst 3849 ggr
Emmieline
6/30/10, 8:08 PM

hej

jag har under många om och men ebstämt mig att bli vegitarian . men jag ska äta produterna från djuren dvs mjölken.

men jag har en fråga, vart httar man en kokbok för vegetariska rätter?

när jag vart yngre var jag det men i och med att det kom ut i skolan så blev man mobbad , iaf har ni nån bra sida med maträtter så Pm:a gärna

Annons:
Saga85
6/30/10, 10:45 PM
#1

Välkommen in i "träsket" igen Flört

När det gäller kokböcker finns det gott om såna. Stora vegetariska kokboken (stor grön bok från Parragon) är min favorit. Men gå till närmsta bokhandel och bläddra dig igenom böcker. Eller bläddra runt i receptbanken här på vegetariskt.ifokus.

Personligen brukar jag inte följa recept, men det beror nog en del på att man lekt i köket en hel del de senaste åren. Ibland gör man misstag (som när jag höll på att bränna ner köket när jag skulle fritera min första falafel) ibland blir det underbart och man blir sur för att man inte skrev ner/la på minnet vad man hade i.

Elipowe
7/1/10, 3:07 AM
#2

Jag har hittat hittat så många roliga böcker. Men jag rekomenderar starkt sajten -> http://www.vegetariskt.com/

Jag har den boken föregående talare pratar om, men jag har inte hittat något extra roligt där. Tror jag gjorde koftas (eller något liknade namn) från boken, vilket ledde till jag var förstoppad i tredagar. -_-

Saga85
7/1/10, 4:16 AM
#3

#2 Usch då, då kanske jag ska undvika just den Flört Jag har inte gjort så mycket i den, använder den mest till inspiration och matporr. Falafelreceptet tycker jag dock är underbart. Och har använt en hel del recept när jag bjudit andra på middag, och det har varit uppskattat.

Sarah
7/5/10, 12:04 AM
#4

finns ju massor av recept här oxå :)

Upp till toppen
Annons: