Annons:
Etikettom-sajten
Läst 3554 ggr
menhir
6/30/09, 10:56 AM

Aggressiv djurvän till personangrepp! *förbannad*

Jag har varit på denna sida eftersom min dotter är vegetarian (jag letar recept), jag har inte skrivit något negativt om vegetarianer i grupp eller någon specifik medlem. Jag har dock skrivit min åsikt om djurförsök i en tråd om just djurförsök.

Därför blev jag mycket förbannad när jag fick ett privat meddelande som var mycket aggressivt i tonen och jag hoppas att det inte drabbat flera som varit inne på detta öppna forum med andra åsikter än majoriteten utan att klimatet här är mer tillåtande och öppet.

Det är sällan jag blir så förbannad faktiskt, trots att jag är med i många olika forum på nätet är det mycket sällan jag träffar på så arga och aggressiva människor som inte tål andras åsikter.

Nedan kopierar jag in meddelandet jag fick:

fyfan för dej

Du tycker djurforsok e bra?! och kanner nagra som haller pa me san hur fan kan du kanna o bli vann me sanna som hatar djur :O man ska alska djur maniskor har fan inte mer ratt en djur

djur kan inte  hjalpa att dom e djur dom kan inte gora natt at detta…och du e emot att hitta djurforsoks fria saker huri hellvete kan du…tycker du de e ratt att prova smink pa djur bara for att se fin ut? du masste vara sjuk jag tvingar dej inte att alska djur men jag onska du va men de enda jag vill e att fa dej att fatta hur i hellvete du kan tycka sahar

du fattar inte fan javla  I#$@(#$^*

stacars dina barn som masste ha en san mamma som du som tycker djurforsok e bra :O!!!!!!!!!!!! SHITT PA DEJ ASSA !!!!!!!!

Annons:
Åsa S
6/30/09, 11:27 AM
#1

Just trådar om djur tycker jag ofta urartar det brukar alltid vara någon som är fanatisk när det gäller djur. Det är inte bara djurförsök som tänder gnistor det kan vara såna saker som om blandrashundar eller renrasiga hundar är bäst det hela brukar urarta till hätska personangrepp. En del går så upp i sin djurälskande eller vad de tror är djurälskande (för inte alltid är det ju till djurens bästa när man adopterar gatuhundar etc. utan det är för att människan känner sig som en god människa som "räddat" denna hund) att de inte kan ta minsta kritik utan går tillhätska personangrepp.

Själv undviker jag ofta såna trådar, om de urartar slutar jag skriva i den och tar inte åt mig såna människors ord.

Skulle gissa att personen som skrivit inte är så gammal och kan inte sätta sig in i alla sidor av saken (enligt ny forskning är inte hjärnan färdig förren runt 25års ålder vilket förklarar varför många unga människor har svårt att sätta sig in i olika situationer och att se andra människors situationer, ofta kallar vi det att de är självcentrerade och bara kan tänka på sig själva men det beror ju tydligen bara på att hjärnan inte är helt klar än).

Jag tror inte han/hon skulle tacka nej till en livsräddande medicin som kommit till genom djurförsök för sin egen del eler kanske till sina barn i framtiden.

FeliciaS
6/30/09, 12:07 PM
#2

Jag tycker att du ska ta upp det med sajtvärden.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

sighni
6/30/09, 12:21 PM
#3

Jag har kommenterat inlägget i tråden om djurförsök.

#1 kanske ska läsa tråden om djurförsök med tanke på den sista kommentaren om livräddande medicin.

Jag tror inte heller att avsändaren är särskilt gammal men för den sakens skull måste vedebörande få tycka vad h*n vill men uttrycka sig lite mer korrekt. Det är en utveckling att lära sig argumentera för sin sak. Utgångspunkten bör ju vara att inte bete sig kränkande för det leder inte framåt.

Jag tycker inte debattklimatet varit dåligt på vegetariskt. Det är bara på hundar och marsvin jag stött på otrevligheter. Blandrashundar har bra klimat så jag har bytt hundar mot blandrashundar även om mina hundar är rasrena.

Visst kan djurmänniskor snöa in på sitt och skapa konflikter som egentligen inte finns men det är ju ingen anledning att inte diskutera djur eller djurfrågor. Det finns mer sansade djurägare också faktiskt.

menhir
6/30/09, 4:35 PM
#4

Jag blev som sagt förbannad men också förvånad för även om jag är inne på en del forum där debattens vågor går höga så har jag aldrig blivit så påhoppad. Dvs personangrepp utan argument.

Dessutom trodde jag i min enfald att iFokus var ett "snällt" forum det det inte förekom personangrepp.

Nåja. Det är bara att hoppas att personen som skrev meddelandet till mig lär sig argumentera bättre när han/hon blir äldre och gärna också lär sig läsa inläggen mer noggrant, så slipper personen i fråga arbeta upp ett likadant raseri i onödan.

Ha det skönt i sommarvärmen!/Menhir, som inte alls är förbannad längre, bara solvarm o svettig :-)

Mysan59
6/30/09, 7:21 PM
#5

Jag tror också att den där personen är väldigt ung, men håller med om att man måste lära sig att argumentera utan att bete sig på det sättet.

Hoppas h*n lär sig det så småningom, för man kommer absolut ingenstans med att angripa någon så där.

Vad skönt att du inte är förbannad lngre menhir Glad Fast det är ju å andra sidan för varmt för att man ska orka vara arg. Flört

Sarah
6/30/09, 8:23 PM
#6

OJ. Det där är ju självklart inte ok. Skicka användarnamnet till mig är du snäll. Det gäller alla som eventuellt fått otrevliga PM.

Jag har varit ganska hård med djurrättsperspektivet då jag vet att det lätt blir tjafs och jag vill att det här ska vara ett trevligt forum. Jag har låst trådar där det varit "unga personer" som diskuterat.

Jag har varit bort mycket och kan lätt ha missat om det varit otrevlig stämning. Snälla alla hjälp till och skicka ett PM till mig om det är ngn som inte uppför sig så hanterar jag det.

Annons:
snurro89
7/6/09, 12:34 PM
#7

Vad hade du skrivit?, Jag förstår om hon blev arg iaf, du skrev något dumt… Men, bli inte upprörd, över vad någon Okänd människa på internet säger… Onödigt!!

menhir
7/7/09, 10:26 PM
#8

#7 jag har skrivit i tråden "för djurförsök till historien", inget direkt riktat till personen i fråga.

Upp till toppen
Annons: