Annons:
Etikettom-sajten
Läst 1570 ggr
Sarah
2009-02-02 19:24

Har sajten påverkat din kost?

Hur har vegetariskt.ifokus påverkat din kost? Har du fått hjälp och tips och ideer som gjort att du nu äter mer vegetarisk kost, eller har du börjat äta mer veganskt om du var veg innan? Kanske har sajten gjort att du äter mindre vegetarisk kost. Är så fallet vill jag gärna veta vad jag har gjort för fel ;)

Passa gärna på att komma med lite synpunkter på vad jag kan förbättra. Vet att det borde komma lite mer artiklar ;)

Annons:
Sarah
2009-02-02 19:25
#1

Själv tar jag mig mer och mer i kragen och återgår till vegankost. Bra med lite press och att jag får skämmas ibland.

penke
2009-02-02 23:33
#2

jag är ju ostskiva o ett ekoägg emellanåt-vegetarian,men jag har nog snäppat upp mig lite det senaste  ..                             egentligen är det väl mitt kost-val som styrt mitt sajt-val Glad

Det är ju för att få tips o hjälp jag skriver lite o läser mer jag "hittat" hit,att få fler .."bredare" svar än "bara" de jag känner sedan innan/IRL. Det är bra att kunna undra o fundera om nya produkter,och ev. får höra varningar om andra..

jag tror oxå det är bra att sajten finns,även om det finns o syns fler vegan/vegetarianer ute i samhället nu för tiden,speciellt för ..nya  o nyfikna ………….och,för att ruska _lite_ på animaler :- )

*krunch* :- )

penke

svartelbas
2009-02-02 23:41
#3

jag var vegan sen innan och kunde mycket riktigt inte bli mer vegetarisk. ;) men jag tycker också det är kul att sajten finns, och det känns kul att kunna hjälpa andra som vill äta vegetariskt. jag önskar det funnits en sån här sajt när jag blev vegetarian, för 12 år sen…

Sarah
2009-02-02 23:44
#4

Men, svartelbas, det fanns ju vegan.nu ;) dock var det fullt av dryga människor som inte svarade på tilltal, men det är ju en annan sak ;)

svartelbas
2009-02-02 23:49
#5

#4: jaja, där har jag också hängt en hel del, finns (fanns, den ligger väl fortfarande nere) många bra recept och sånt. men inte tusan fanns den -97? jag tror inte ens jag hade internet hemma då…. ;)

HannaM
2009-02-02 23:50
#6

Jag har mer eller mindre övergivit köttet. Det var på gång men det hjälpte att sidan finns så jag kan leta bra recept när fantasin tryter. Det händer fortfarande att det slinker ner något djur men det är numera ytterst sällan och egentlgien är det itne speciellt gott.

Annons:
Casiopeia
2009-02-02 23:55
#7

#4 och 5: Vegan.nu har finnits sedan jag började tänka i vegetariska banor, tror det var 98 åtminståne, möjligen tidigare än så. Men jag håller med om att det är en speciell stämning där- en rätt hård jargong och många bokstavstrogan gamla veganrävar som snöat in lite för djupt kan jag tycka. Hängde där mycket för 6-7 år sedan men har ledssnat på attityden… Får väl se om det reser sig ur askan så småningom.

För att svara på inläggets fråga så var jag ju vegan sedan innan så det har väl inte påverkat mig mer än att jag fått lite ny inspiration och det är inte så lite :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Sarah
2009-02-02 23:58
#8

Jo den kom 97 har jag för mig. Magnus höll på att bygga upp den ganska nyligen efter jag blev veg.

Sarah
2009-02-03 21:49
Sarah
2009-11-24 20:50
#10

Puttar igen då det kommit många nya medlemmar.

Calmare
2009-11-25 11:38
#11

Har nog mer justerat mitt vegetariska intag en del…

Till exempel - äter mer paprika på bekostnad av apelsin, mer c-vitamin i den förra och mindre socker, oxo mindre rotfrukter och mer blomkål Glad Har även blivit mer uppmärksam på en för människokroppen inte så bra vegetarisk kost.

[TrevorS]
2009-11-25 18:03
#12

Har varit vegan i många år. =)

Däremot har jag fått tillbaka matglädjen av sidan och fått mig att orka kolla upp saker när det gäller mat och laga lite nya maträtter. =)

svartgronabrigaden
2009-11-25 20:46
#13

Vegan sedan lång tid tillbaka. Alltid spännande diskutera närliggande områden :)

Annons:
Creation
2009-11-26 23:11
#14

Vad svarar man om man är vegetarian och sajten inte har förändrat situationen åt varken det ena eller det andra hållet?

Jag svarade att jag var vegan och inte kunde äta mer vegetariskt, men sanningen är ju att jag är lakto-ovo-vegetarian och inte kan bli mer lakto-ovo-vegetarian än jag redan är(vill heller inte gå steget längre än)? :-P Äter lika mycket lakto-ovo-veg som jag alltid gjort. Äter det kanske med lite mer variation dock.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Upp till toppen
Annons: