Annons:
Etikettrecept-sallader-och-kalla-rätter
Läst 2124 ggr
Casiopeia
9/30/08, 11:51 AM

Bra bjudmat?

Min kompis som flyttat till umeå för att studera kommer hem till götet i helgen för att fira sin 25årsdag tillsammans med sina vänner. Vi ska ha lite kalas för henne och jag har erbjudit mig att göra lite god bjudmat. Det får bli något enkelt eftersom jag inte har möjlighet att stå i köket innan festen utan måste förbereda det dagen innan så gärna något kallt eller något som är lätt att värma på. Vi vet inte hur många som kommer så det blir ingen dukning utan mer ett gående bord med lite smått och gott som folk får förse sig själva med. Veganskt lämpligtvis så alla kan äta det.

Några tips?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
Casiopeia
9/30/08, 10:53 PM
#1

En annan kompis skulle fixa couscoussallad och en pastasallad, men vad äter man då till…?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Abico
10/3/08, 7:36 PM
#2

Kan du inte baka något då? Olivbröd går ju alltid hem (säger hon som älskar oliver i allt).

Hanna 

Sarah
10/5/08, 2:50 PM
#3

En mumsig bönröra jag brukar göra för att ha på sidan om lixom är…

Stek en stor gul lök. Blanda i sweet chili sås, sambal, och tomatpure (massor). Sen slänger du i stora vita bönor. När det ser klart ut kryddar du med löjligt mycket dill. Jag brukar köpa frysta kryddor, den färska dillen smakar inte så mycket på vintern.

LinaN
10/5/08, 4:37 PM
#4

Kikärtsgrytan är god både kall och varm. o den funkar finfint med sallader o dyl.

Om folk äter soja/quornprodukter kan du steka o krydda och skiva och ha som tilltugg vid sidan av.

Finns mkt spännande man kan göra.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: