Annons:
Etiketthjälp-ett-djur-direkt
Läst 2627 ggr
sighni
2008-06-17 21:31

Hjälp en hund och en katt!

Skickar länkar till dig som vill hjälpa en hund eller en katt. Tyvärr finns det mängder av djur som far illa p.g.a. människan.

Först en länk till hundar utan hem 

http://www.hundarutanhem.se/

och sedan en till kattkommando syd

www.kks.nu

Annons:
Sarah
2008-06-17 23:59
#1

Jättebra. Jag pratade med Lena som har hittekatter om ett samarbete tidigare, men det har runnit ut i sanden tyvärr. Kommer att ta tag i det då jag tar tag i att lansera sajten ;)

sighni
2008-06-18 12:24
#2

Det låter jättebra.

Wiizy
2008-06-26 03:18
#3

Roligt sammanträffande!

Jag sitter och kikar på hundar på Hundar Utan Hem, just nu :).

//Wizy

sighni
2008-06-26 21:12
#4

Ja, hoppas du hittar en trevlig hund. Jag slår gärna ett slag för vinthundarna. Det är mycket trevliga hundar. På hemsidan är det ju mest greyhound och lurchers (korsningar med vinthund) av förklarliga skäl. Greyhound är precis som övriga vinthundar, trevliga hundar även om man på Irland inte fattat det.

Wiizy
2008-06-26 21:29
#5

Aramis och Eliott är ju för söta! :/

sighni
2008-06-28 14:10
#6

#5 Jag är nog mer förtjust i vinthundar men visst är dem fina. Elliott ska nog komma till någon aktiv person med stor hundvana men du kanske är en sådan? Jag tänker på inslaget av amstaff/ambulldog. Fast även labbe är ju en aktiv hundras egentligen. Det är ju en apporterande fågelhund. Funderar du på någon av dem? Aramis behöver komma till någon med stor plånbok och mycket utrymme. Grand Danois är annars en lugn hundras. Jag har 3 hundar så det räcker för mig just nu. Gubben skulle inte acceptera några fler hundar heller för den delen…

Annons:
Upp till toppen
Annons: