Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2036 ggr
storost
2011-05-17 16:25

Ny medarbetare

Hej, jag är en nya Medarbetare här på vegetariskt och skulle vilja presentera mig.

I verkligheten heter jag Stephan och är 47 år gammal. Jag är uppvuxen i Schweiz och vi flyttade hit 2007. Redan vid 15 års ålder började jag att laga mat. Efter utflytt från föräldrarhemmet lagade jag maten själv och bakade bröd. Jag arbetade över ett år varje fredag kväll i en bageri och lärde mig mycket om brödbakning och en del om konditori. Efter beskedet i 1998 att jag har diabetes II började jag att informera mig mer och mer över kosten och helsan.

Efter flyttet till Sverige började att äta enligt LCHF pga min diabetes. Blodvärden var bra, men jag gick inte ner i vikt som jag egentligen skulle, men jag fortsatte att äta på det viset.

Vid slutet av oktober 2010 har jag gått kurs i chanelling och kursläraren berättade, att det kommer att hända mycket med oss. Och så blev det. En kort tid innan jul valde jag bort kött, men åt fortfarande fisk och skaldjur. Jag mådde mycket bättre och gick bra ner i vikt. Mina blodvärde var ganska bra men lite högre än med LCHF, därför jag åt mer kolhydrater igen. Då började jag att titta mer och mer på LC vegetariskt mat och vid slutet av februari valde jag bort fiskar och skaldjurar. Nu är jag lakto-ovo-vegetarian som äter efter LOGI-metoden (LOw Glycemic and Insulinemic Diet) och trivs super bra. Gick total ner i vikt ungefär 20 – 24 kilo inom 4 1/2 månader utan att bli hungrig.

Mina hobby är matlagning, baka bröd, fotografera, healing (jag är Reiki-Master) och slöjd i olika varianter – mest träsvarvning.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Annons:
Sarah
2011-05-17 19:42
storost
2011-05-17 20:30
#2

Tack Sarah. :-)

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Upp till toppen
Annons: