Annons:
Etikettnäringslära
Läst 2987 ggr
FrökenFrisk
2011-09-20 18:55

Antioxidant brist som vegetarian

Är vegetarian och har varit det ett år, eller är väl Demivegetarian.

Min kost består främst av tomatsås! Gör min tomatsås av krossade tomater, olja, vitlök och färsk basilika. Till min tomatsås äter jag det som faller mig in, kanske inte så mycket böner som man bör. Men jag får helt klart i mig tillräckligt med energi per dag.

För en tid sedan fick jag möjlighet artt göra en "Antioxidant-test". Genom att mäta värdet i handen fick man fram ett antioxidantvärde. Innan testet fick jag även uppge vad jag åt för kost, vikt, lägnd och eventuellt kosttillskott.

Testet visade att jag har stora brister av antioxidant! Företaget heter NU SKIN som utförde testet.

Vad tror ni? Har jag blivigt lurad eller äter jag inte tillräckligt med grönsaker/antioxidant?

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Annons:
Anterrabae
2011-09-20 22:08
#1

En kost som främst består av tomatsås som du beskriver med varierande tillbehör låter ganske ensidig. Så ja, du kan ha de bristerna. Antioxidanter förstörs tills största delen vid uppvärmning.

Hur mycket råa grönsaker/frukter äter du? Varje dag? flera gånger varje dag? Groddar?

Försök få i dig färgstarka växter, gärna råa och/eller smakrik typ rå lök alla sorter. Då får du MYCKET antioxidanter.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Eine
2011-09-21 19:25
#2

Frukt,bär,rotfrukter och grönsaker med starka färger är jättebra att äta och innehåller mycket antioxidanter(precis som#1 skriver)Blåbär och svarta vinbär t ex.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Sarah
2011-09-25 21:53
#3

Låter onekligen som att du saknar en del i din kost…

Upp till toppen
Annons: