Annons:
Etikettrecept-sallader-och-kalla-rätter
Läst 8513 ggr
Sagolika
2012-08-07 01:10

Vegetarisk smörgåstårta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här blev både god & fin Glad

Annons:
Sagolika
2012-08-07 01:12
#1

Det var finfördelade quornfiléer med rödbetsspad & lite grädde i ett lager & sen var det Gouda mjukost blandat med majonnäs & creme fraiche + mimosasallad i ett lager och sen täckte vi den med majonnäs blandat med creme fraiche, massor av grönsaker + små söta rullar av Goudaost.

[snall]
2012-08-07 16:42
#2

Ser god ut. Skrattande

[Virvelvindsflickan]
2012-08-08 04:18
#3

Ah, det ser gott ut! Nom nom.
Fyller år om mindre än en månad.
Vet inte riktigt vad jag ska göra för tårta.

Ingen i min närhet (förutom storebror) äter veganskt..

Sagolika
2012-08-08 11:09
#4

Det går ju att göra en vegansk variant också på smörgåstårta. Ett lager kan t.ex. vara med Tartex eller Granovita-pastej + bostongurka och kanske lite sojagrädde/havregrädde om det blir för skarpt i smaken. Man kanske även kan använda sig av cocktailbär blandat med sojagrädde & veganmajonäs så det blir som mimosasallad. Veganmajonnäs finns ju också att täcka tårtan med, grönsakerna är ju okej att garnera med och så kanske lite Rashers eller veganost också att dekorera med. Googla lite på vegansk smörgåstårta för fler förslag Glad

Sagolika
2012-08-08 11:11
#5

Förresten kan gott alla på kalaset äta samma sak. Det dör de inte av att äta veganskt för en gångs skull Flört Man får iofs höra så att de inte är allergiska mot något.

[snall]
2012-08-08 11:18
#6

Finns ju vegansk majonnäs. Kan inte måtten men det är bara sojamjölk o olja o vinäger o lite kryddor som mixas med mixerstav. Billigt och gott!

Annons:
Sagolika
2012-08-08 14:10
#7

Coop Extras lättmajonnäs är vegansk. Om man inte vill stå & tillverka den själv.

[Moa-]
2012-08-08 17:09
#8

Sagolika; usch, snacka om att fejka varumärken i sådana fall…. =P (Dock bra för de som inte äter ägg.)

[Virvelvindsflickan]
2012-08-09 13:44
#9

Sagolika, tycker jag med.. släkten var inte lika glad.
Mer tårta (& kakor till mig) eller? Haha Oskyldig

Moa-, tycker det är bra att coop har en äggfri majonäs, faktiskt. Kanske inte så att alla uppskattar det. MEN det är bra att det finns.

[Moa-]
2012-08-09 16:34
#10

Virvelvindsflickan; det har jag inte sagt något om, däremot skall den då marknadsföras som äggfri majonnäs, inte som majonnäs eller lättmajonnäs, då en av huvudingredienserna i majonnäs är ägg. I min Konsumbutik finns ett stort utbud av äggfrimajonnäs, men detta lurar ej dem som tror sig köpa "riktig" utan är ersättningsprodukter för dem som gjort ett eget val.

Jag är emot allt som marknadsförs som något det ej är. Lika arg som jag blir när vegetariska produkter innehåller löpe/gelatin och annat…

Upp till toppen
Annons: