Annons:
Etikettpresentationer
Läst 7758 ggr
cokolada
2012-08-23 00:30

Hur många år firar ni som veggisar?

Ja som rubriken lyder undrar jag hur länge ni varit vegetarianer samt vad som fick er att vända er till den kosten?

Jag kan säga att jag sedan alltid hade avskytt ´ren kött, filéer osv. det vände totalt när jag fick se en gris bli fållad irl. Trots att det var en gris som hade behandlats bra, fick gå ut osv.. det var helt enkelt FEL!

Så nu firar jag 11 år iaf av mina 26 år som jag levat. Hur ser er historia ut? :)

Annons:
Sarah
2012-08-23 00:40
#1

snart 16 år :) blev veg några dagarn innan jag fyllde 15.

[elefanta]
2012-08-23 16:37
#2

Ungefär 15 år, har pendlat mellan vegetarian och vegan titt som tätt.

Adeon
2012-08-24 18:12
#3

1 år och två månader som vegan, jippie! :D

kelfwing
2012-08-24 20:16
#4

cirka 14 år

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Saga85
2012-08-27 23:02
#5

Lite svårt det där - blev veg som 11-12-åring, men åt kött under ett år dessemellan. Så 16 år sedan jag blev vegetarian för första gången, men 13 år sedan jag blev "pånyttfödd".

Första gången var det en kul grej - min syster och några vänner blev vegetarianer.

Andra gången var det en slags uppenbarelse när jag kollade på någon nyhetssändning om något "mat"djur som fick mig att tappa aptiten för kött. Gick till skolsystern dagen efter som kontrade med ett "ääh, du kan inte vänta en vecka eller så, så att matpersonalen kan förbereda sig".

Yelly Bean
2012-08-31 19:46
#6

Jag är vegetarian för att jag tycker det är dåligt att döda djur bara för att äta dem, när man kan överleva på annat. Så onödigt. Dessutom är det godare med vegetarisk mat och bättre för naturen. Win win situation! Skrattande

Jag blev vegetarian i början av 7an, så jag var 13 år då. Hade inte ätit så mycket kött innan dess heller, typ en köttbulle per måltid, och den dissikerade jag till små bitar och gömde i pastan eller vad det nu var till, för att jag inte skulle känna det i munnen. Ibland tog jag inte något kött alls, när mamma inte såg… Haha. Vändpunkten blev när jag och en kompis såg en hemsk video på youtube. Vi blev vegetarianer efter det. Nu är jag 19 och har inte ätit kött på 6 år. Glad

Annons:
AmandaChristina
2012-09-10 20:10
#7

Jag firar 2 år på julafton, bästa valet i mitt liv Glad

Afturelding
2012-09-14 13:01
#8

Strax över tre år.

Jag har aldrig tyckt om kött, men min far har alltid haft inställningen att "I mitt hem äter vi kött!". För tre år sen (alltså när jag var 16) tog jag mod till mig och sa att jag verkligen inte tycker om kött. Det efter att jag hade börjat må väldigt dåligt psykiskt av att äta det, och därav börjat äta ganska dåligt. Min familj tog det ändå rätt bra, jag lagade min egen mat när jag bodde hemma för att min mor inte skulle behöva laga annan mat åt bara mig.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

redheadgeorgeous
2012-09-16 11:57
#9

Jag firar 4år i slutet av November. Jag började äta vegatariskt pga ett misstag faktiskt.

Jag hade länge funderat på att sluta äta kött, men aldrig kommit över tröskeln om man säger så. Jag hade haft både pojkvänner och vänner som varit vegetarianer. Jag hade länge varit intresserad av djurrätt och har aldrig riktigt gillat kött.

Så var jag på en träff med RFSL Ungdom över en helg och man fick en lapp att ha på tröjan där det stod vad man hette, vad man åt och så vidare. Något hade blivit fel så det stod vegetarisk kost på min och jag tänkte att jag skulle säga till om det. Men eftersom jag var så blyg så vågade jag ju inte. Så jag tänkte bara att okej, det kan ju bara roligt att testa.

Jag ÄLSKADE verkligen maten där, det var så underbart gott med vegetariskt och jag kände mig så bra som åt det. Så på vägen hem funderade jag mycket på hur jag skulle gå vidare. När jag senare på kvällen, runt halv 12 kom hem till min stad och hem till mina föräldrar så kände jag att det här ska jag fortsätta med. Så jag satte mig ner med min mamma så sent och pratade med henne. Jag sa att jag skulle sluta äta kött och börja äta vegetariskt.

Så dagen efter åkte mamma och jag och handlade och sedan dess har jag inte ätit något kött (förutom fisk och skaldjur) och jag mår riktigt bra av det och är glad över det lilla misstaget. Tror inte jag hade börjat äta vegetariskt annars.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

sighni
2012-09-21 08:48
#10

Jag blev vegetarian 1981 och vegan 1996.

[Momiji]
2012-09-22 12:50
#11

Snart 6 år. Tyckte inte kött var gott så jag slutade helt enkelt bara att äta det Glad

itsjustme
2012-09-25 19:07
#12

6 år som vegetarian och ett halvår som vegan :)

Hade ett trevligt samtal med skolsköterskan idag. Hon tyckte det var jättespännade det här med att jag var vegan :)

rebeka
2012-09-25 19:43
#13

Blev vegetarian som en nybliven 13åring, och nu är jag 20.

Har aldrig gillat kött. Konstig smak och äcklig konsistens, vad jag kan komma ihåg Flört

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Annons:
westisara
2012-10-01 06:18
#14

Första perioden då jag åt vegetariskt var under några år innan jag bildade familj. Fick tvillingar vilket upptog all min fokus, ork och tid så då prioriterade jag bort att lägga bönor i blöt över natten osv. För ca 12 år sedan uteslöt jag kött men inte fiskkött ur min kost , igen. Nu är det för alltid, tror och hoppas jag iaf.

Sedan i juli-12 har jag plockat bort mjölkprodukter ur min kost. Detta för att se om jag kan påverka mina symtom som psoriasis ger mig. Jag som alltid varit stor ost älskare har inte ens saknat ost ännu. Ägg kommer jag fortsätta att äta eftersom det blir så mycket enklare att laga mat då.

Har upptäckt att intresset för vad jag stoppar i mig för mat har lett till att jag i allt mindre utsträckning äter halv eller helfabrikat. Glad

kelfwing
2012-10-01 13:05
#15

# 14 Att undvikd ahel och halvfabrikat  kan göra stor skillnad på din psoraris.  Då det finns en del grejer i sådant mat som kan ge psoraris.  Kommer inte håg exakt vilka, men denna information är från en lärobok i näringslära.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Saga85
2012-10-01 17:49
#16

Verkar som om det är relativt vanligt att folk slutar med kött för att de inte tycker om smaken/äcklas av tanken på döda djur.

Själv tog det faktiskt ett par år innan jag helt tappade lusten för mammas fläskkottletter och senast i helgen tyckte jag att det såg gott ut när min vän käkade kycklingvingar. Inte som i "ååååh, jag vill ha det", bara ett konstaterande.

Numer är det mer av miljöskäl som jag undviker kött och mjölk. Men jag säger som så - att om man slutade med att massproducera djur och kunde hålla djur på ett fritt och naturligt samt närproducerat sett så skulle jag väl tycka att det vore etiskt möjligt att äta kött - även om jag personligen inte skulle äta det.

Detta tror jag dock är en utopi, och inget jag tror kommer hända. Åtminstone inte under vår livstid.

KastKatt
2012-10-02 12:53
#17

15-16 år. När jag var liten bodde min mamma med min moster som var vegan och mot… aktivisthållet. När hon förklarade vad kött innebar slutade jag äta det. var väl 5-6 år tror jag.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

MalinFrosch
2012-10-06 20:29
#18

12 år har jag varit veggie. I olika stadier dock, vilket verkar rätt vanligt.

Tawny
2012-10-12 18:35
#19

åt kött ett par gånger i januari senast. innan dess lät jag bli kött ett år. och innan dess åt jag bara kött de få gånger jag åt pizza.

det var pizza som var boven i januari :P

är svag för hawaii.. tycker inte man blir riktigt mätt på vegetarisk pizza heller

kanske varit "försöka äta så lite kött som möjligt men varit lat"-vego, i 10 år :)

[Moa-]
2012-10-12 21:08
#20

Tawny; kebabpizza super, utan ost och kött, du har garanterat mat för ett par dagar framåt… =P

Eller om du vill ha klassisk Hawaii, ha en quornfile till istället för skinka?

Annons:
Tawny
2012-10-13 08:21
#21

ja om jag gör egen pizza har jag ju inte kött på, men när man är lat och bakis och vill ha bakfyllepizza ligger hawaii nära till :P

pizzerior har sällan quorn. men ganska nyligen har de börjat med falafelpizzor, det funkar hyfsat faktiskt

[Moa-]
2012-10-13 10:04
#22

Twany; ja, eller testa kebaben utan kebab, mycket gott! =) Har faktiskt ett par köttätande vänner som kom fram till att min version är godare eller minst lika god…

pebb
2012-10-15 11:41
#23

28 år som vegetarian av 28 möjliga, men hade en period under högstadiet när jag testade att äta kött i skolan och åt veg hemma. Känslig ålder och jag tyckte det var skämmigt att hämta mat i köket, på gymnasiet återgick jag till veg. Mamma är veg så jag är uppvuxen så och nu så tycker jag att tanken på att äta döda djur är motbjudande!

Tawny
2012-10-15 22:24
#24

jag hade en tjejkompis men vi var lite mer än bara vänner (jaja, det hör inte hit)

men hennes mamma åt inte kött under graviditeten och hon hade aldrig ätit kött i hela sitt liv..

var duktigt avundsjuk

Creation
2012-10-16 04:05
#25

Här firar man 18 år som vegetarian och min "vändpunkt" var min födelse. ;)

Eftersom mina föräldrar är vegetarianer(och har varit i drygt 30-40 år nu) så har jag och mina tre syskon fått växa upp på en vegetarisk kost.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Tawny
2012-10-17 08:24
#26

#25 fan vad gött :)

har du smakat kött nån gång? vad tyckte du?

[madelaine]
2012-10-19 14:38
#27

ganska precis 14 år nu :)

Annons:
[Maijah]
2012-10-19 22:35
#28

Jag är också "född" som vegetarian, då föräldrarna var det. Åt kött första gången när jag var runt 10, nu har det gått endel år och jag är inte helt veggo, för det äts lite fisk då och då. Men utöver det är det samma kost som innan :)

RagnarDivis
2012-10-20 09:55
#29

10 år och har varit vegetarian ca 1,5-2,5 år. Jag har velat vara vegetarian sen jag gick på dagis och har ALLTID ÄLSKAT djur (inte att äta!!!!) Jag ångrar inte ett dugg att jag blev vegetarian!!

[BirtaE]
2012-10-26 15:00
#30

Jag har bara varit vegetarian sen början av augusti i år.

Vi var hos min morbror som bor ute på landet och dom har hästar. Vi skulle äta middag och då hade dom grillar föl och det känndes bara så fel, sen dess har jag inte ätit kött.

MetalMii
2012-10-27 21:25
#31

Jag var vegan i 12 år och vegetarian några år före och nu igen sen ngt år…

Creation
2012-10-31 00:30
#32

#26 Jag har smakat på kött av misstag några gånger. Det har mest bara hänt när jag gick i lågstadiet då jag inte förstod vad som innehöll kött och inte i skolan. Jag var väldigt kräsen på den tiden, så föga förvånande tyckte jag inte om det.

Kan hända att jag skulle tycka om själva smaken av kött idag(åtminstone sorter som liknar vegetariska substitut i smak/konsistens), men när jag är medveten om att det är just det jag äter så blir det ett mentalt stopp i mitt huvud. Jag känner precis som #23, att själva tanken på att äta döda djur är motbjudande. Det känns bara fel, fel, fel.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Saaara
2012-11-07 18:02
#33

Har vart vegetarian i 3 år och innan jag blev det har jag alltid velat bli det men "inte kunnat". Hade en kompis som vart vegetarian hela sitt liv och fick mej att försöka. Efter att ha smakat på vegetarisk mat och tyckte det var gott så ville jag fortsätta vara vegetarian.

Anledningen till att jag blev det var för att jag tyckte det var så hemskt att äta djur då jag alltid haft ett väldigt stort hjärta för djur. Men efter att ha börjat på ett Naturbruks gymnasium och såg att djuren inte hade det så dåligt som jag trodde så började jag tycka att det var mer förståeligt att folk kunde äta kött, iaf när det gäller kravmärkt då djuren i skolan är det. Men samtidigt tycker jag ändå inerst inne att det är onödigt att döda djur för mat och skylla på att man måste ha kött för att må bra och blablabla..

Dom människorna som bor i t.ex. Afrika som inte kan gå och köpa mat i affären som vi i dom flesta andra länder gör (eller leva på typ gräs och blad från naturen) så förstår jag definitivt varför dom äter kött. Dom äter ju för överlevnad och inte för att det är "gott".

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

kelfwing
2012-11-07 19:00
#34

Off topicL

Saaara:  De flesta på det här forumet är inte emot att äta köt tom man måste för att överleva.     Men jag är bara tvungen att kommentara din kommentar om folket i Afrika.  De flesta som inte kan gå till affären och  köpa kött äter vegetariskt  till så mycket som 90 procent.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Annons:
Saaara
2012-11-07 20:25
#35

#34 Det visste jag faktiskt inte. Men tänkte mest av det jag sett på TV verkar det som att dom föder upp egna djur och även går ut och jagar.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

kelfwing
2012-11-07 21:06
#36

# 35  Ja, men de flesta (nu beror det ju på vilket land i Afrika vi pratar om… var i landet och vilka personer  i landet) har ett par djur som de levar ( dvs dricker mjölk och osv) och slaktar man djuret så har familjen ingen längre någon tillgång till mjölk eller någon som kan ploga åkern til empel. . Och de är ju de som har lyxen att ha råd med djur. Sen när kon/oxen inte kan mjölka/ploga längre ller säljas då äter man upp oxen.  Och har man inga fler djur så har du kanske inget att sälja längre.  Om du djuret används för åkern (finns ju den kvar men du får ut mindre pengar per skörd) men om du säljer mjölk från en ko, har du ju ingen inkomst längre.   Ju fler djur du har desto rikare är du… Sen ha

Så var det också i Sverige en gång i tiden. (faktiskt inte så oehört länge sedan)

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Namiko
2012-11-07 21:53
#37

Om några dagar är det exakt 7 år sedan jag blev vegetarian. Hade dock varit det ett halvår när jag var 13 men återgått till att äta kött efter det. När jag var 18 så slogs jag av en tanke att det var väldigt konstigt att jag läste djurvård och åt djur, så jag kände att jag borde vara vegan.

Mamma var inte överdrivet pepp på veganbiten och jag tyckte att det kändes lite väl jobbigt också just då så jag nöjde mig med att bli vegetarian. Blev vegan första gången när jag var 20, det höll i sig några månader. Åt dock nästan aldrig ägg och knappt några mjölkprodukter ändå (hade svårt att släppa bregott och ost men använde inga andra mjölkprodukter). Hoppade fram och tillbaka mellan att vara vegetarian och vegan under några år. I februari firar jag 2 år som vegan och har ingen tanke på att sluta, att vara vegan har aldrig varit så lätt som nu och det flyter på av sig självt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[yellowstreet]
2012-11-12 11:12
#38

2 år i januari :)

Har altid älskat kött, det godaste som finns, men när jag insåg hur hämskt djuren hade det ( iaf dem flässta) fick det vara nog!

Att se en ko föda sin kalv rakt ner i en maskig där den slaktades, att se kycklingar picka ihjäl sina syskon för att dem hade det för trångt, att se grisar stå i sina små boxar och aldrig se ljus! Uch nej! Jag äter inte mina vänner!

[yellowstreet]
2012-11-12 11:14
#39

är endast vegitarian och inte vegan

Lillabullen
2012-11-12 23:52
#40

Blev vegetarian när jag var 14 år, när min syster fick reda på hur djuren faktiskt behandlades och själv valde den kosten. Hon övertalade mig, och det tog inte lång tid innan jag själv blev äcklad av både kött och mänskligheten som tagit sig rätten till att behandla- och döda djur för något vi inte behöver (och stötta den produktionen för den sakens skull..).

Har förvisso ätit fisk under åren, men räknar med att sluta även med det inom de närmaste året, efter att jag har varit så gott som vegetarian i 7 år.

Hoppas även bli vegan någon gång i framtiden, om inte annat skaffa egna höns som jag kan norpa lite ägg ifrån! Så man vet att dem har de bra och inte dödas så snart de inte fyller sin så kallade funktion.

Vegosessan
2012-11-15 18:39
#41

Omkring ett år. 
Men fler ska det bli!

Kärlek, ärlighet & respekt. 
/vegosessan.

Annons:
-Cissi-
2012-11-22 15:35
#42

6 år vid årsskiftet

#40 Precis så har jag oxå tänkt med höns ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

redheadgeorgeous
2012-11-23 11:39
#43

Nästa vecka, den 28:de, firar jag att jag varit vegetarian i 4år :) Känns så bra!

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Intehärutandär
2012-12-01 01:48
#44

Blev vegetarian för 25 år sedan, då jag var 8 år. Är så tacksam över all vegetarisk kost som finns nu att fixa snabbt -  jämnfört med då. Som barn ville jag inte alls ha äckliga groddar, bönor och linser. :-) Och det fanns bara sådan vidrig "kinesisk" korv på burk (som finns ännu). I en familj där resten åt kött, så blev man bortglömd. Brukar säga att jag är uppväxt på sås och potatis. För det var oftast vad jag kunde välja om vi var bort eller på restaurang; Stekt potatis, ev lök och lite sallad.

cokolada
2012-12-01 02:02
#45

#44 Haha känner igen mig i din historia. Det var samma sak för 10-15 år sen, fast jag blev inlagd på sjukan Pga näringsbrist då jag inte kunde ngt om proteiner osv… Tacka det vi har nu i frysdisken när man inte orkar med bönor varje dag :))

Intehärutandär
2012-12-01 02:11
#46

# 45

Måste fråga; Åt du inte quorn, sojakorv osv som fanns i frysdisken?

(Tänker att då man är "ny" och kanske inte vet mkt, så är en sojakorv bättre än en ensam makaron. ;) )

Har en son på 13 år, som startade sitt liv som vegetarian, men efter påtryckning av BVC fick äta lite på dagis. Han äter nu blandat. Skulle ju aldrig tvinga mitt barn att vara som mig. Iaf vad jag ville komma till var att jag minns hur det var då - den tiden du skrev pga honom.

Jag fick äta selen, multivitamin och gud vet vad mamma tryckte i mig först. Men efter jag slutat med 'tillsatser', så har jag faktiskt bara lidigt av näringsbrist en gång - vid graviditet. :) (Testar mig en gång om året)

cokolada
2012-12-01 03:12
#47

Nej jag visste inte att sådant; sojakorv, quorn etc existerade då för 15 år sen.. Och sen när jag väl fick reda på det var det för ruskigt likt kött att jag avvaktade med köttsubstitut… Visste som sagt inte mkt om sånt och det tog ett tag innan föräldrarna förstod vad det var jag höll på med då jag t ex bara åt pasta/ris/potatis med sås vid sidan om. (jag tillhör en kultur där man högaktar kött, och visar sin rikedom genom att man minsann har råd att köpa ren kött…blää)

Intehärutandär
2012-12-01 03:31
#48

# 47 A-ha. Tur att Du kan mer nu. :-) Och kan säga emot.

…Som vegetarian skulle man varit född i Indien där det finns så mycket vegetarisk GOD kost.

Annons:
[Moa-]
2012-12-01 11:04
#49

Snovit70; "Och det fanns bara sådan vidrig "kinesisk" korv på burk (som finns ännu)." Vad är det och vart hittar du den? Tror aldrig att jag sett…

Jag minns för 10 år sedan ungefär när vi åkte till Danmark på semester under sommaren flera år i rad, då noterade jag verkligen skillnaden mellan Sverige och Danmark, inte en enda soja-/quornprodukt, vi gick igenom affär efter affär, frågade, ingen förstod vad vi menade…

Intehärutandär
2012-12-03 03:36
#50

# 49

Den finner du i hyllan bland torrvaror. Här finns den vid tartex, veg. bolognes-mix, torkad soja m.m. Och så finns mix för kötträtter bredvid med. Sådana mixer för fisktäcke, lasagne/lasagnette osv. Det är en konserv-burk.

Det är skillnad. Vad jag förstått har England haft Quorn-produkter mkt längre än oss.

[Moa-]
2012-12-03 09:05
#51

Snovit79; okej, får kolla nästa gång jag är i butiken, alltid kul att testa något nytt. (Även om det visserligen ej lät som om det rekommenderades =P)

Ja, och quorn är inte ens framtaget för oss vegetarianer, utan som ett lågfettsalternativ.

RagnarDivis
2013-03-09 19:39
#52

Firar 3 år nu

Stallmima
2013-03-09 20:51
#53

Är inte uppe i år ännu, men det ska ju börjas någon gång. 40 dagar har jag kommit till    😎

[Ninji]5
2016-12-19 07:59
#54

Jag firar 13 år. För mig är det av djurskydd-/djurrättsliga skäl samt att jag inte står ut med smaken/lukten av kött.

IngaTrnqvist
2016-12-19 12:25
#55

6 år sedan jag blev lakto-ovo i februari, 3 år sedan jag blev vegan vid årsskiftet! :D

Jag är främst vegan för att jag tycker det är äckligt att tänka tanken att äta någon som har levt, eller något som kommer från denne (ägg, mjölk, honung).

Annons:
Rheen
2016-12-19 19:08
#56

~280 dagar utan kött och fisk

~50 dagar utan äggätande och mjölkdrickande

~ Rheen.

michellan97
2016-12-23 19:26
#57

1  1/2  år 😃

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Sarah
2017-01-02 14:06
AmandaChristina
2017-01-02 21:51
#59

2 år när jag skrev sist!! 6 år nu! Tiden går fort!!

Inaarah
2017-01-03 11:57
#60

Minns faktiskt inte exakt när jag slutade helt och hållet med kött, men jag tror att det var när jag var omkring tretton år. Det blir alltså 8 år som vegetarian i år!

Annielle
2017-01-14 10:55
#61

Var laktoovovegetarian i ca 17 år, åt sedan kött ca 1-2 gånger i veckan under ett par år tills för ca en månad sedan, nu är siktet inställt på helvegetariskt utan ägg eller mjölkprodukter och hoppas på att det ska fungera bra, främst att jag inte ska må dåligt/sämre än jag redan gör energimässigt och med ångest, depression m.m.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Stallmima
2017-01-14 14:29
#62

Tiden går, är uppe i 4 år snart  😃

Annons:
Zadie
2017-01-18 21:00
#63

Jag har vart lakto-ovo-vegetarian i ca 10 år, och nu helvegetarian sedan årsskiftet 😄

Saga85
2017-01-27 14:20
#64

#58 Jag med (20 år sedan jag blev lakto-ovo-vegetarian).

Är inte vegetarian, men det var väl en 8 år sedan jag åt/drack "rena" mjölk- eller äggprodukter (dvs jag äter om det det bjuds i typ halvfabrikat).

Grodan
2017-02-03 20:28
#65

35  år


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Anett Lindbom
2017-02-10 14:13
#66

Nu i år i början på januari beslutade jag mig för att sluta med kött och försöka undvika det animaliska så mycket som möjligt, Jag har aldrig gillat matlagning och jag är usel i köket men numera är det ju nästan roligt att laga mat och det är riktigt gott också med vegetarisk mat. Jag är helt ny på det här så jag håller på att lära mig mig och att jag läser på och testar den vego- maten som finns. :)

surikatflicka
2017-02-11 16:56
#67

Blev vegetarian som tioåring, och i år fyller jag fjorton😃

Jag blev veggie för att jag kände att sanningen (ingen hade berättat för mig om slakterier) blivit undangömd och att jag då behövde göra en protest och vägra vara en del i slakteri branschen.

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad


Upp till toppen
Annons: