Annons:
Etikettrecept-övriga
Läst 1562 ggr
Aribigga
2013-01-13 07:51

Pirog

Jag letar efter bra och goda recept på vegetariska prioger, någon som har något enkelt gott recept?

Jag har hittat ett par stycken men där måste degen jäsa, tror ni det kan fungera lika bra med sconesdeg? Det brukar vi använda när vi gör pizza.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annons:
[Moa-]
2013-01-13 11:43
#1

Jag gör endast piroger på jäst deg, jag tror ej det fungerar annars, det krävs elasticitet i degen för de skall hålla samman.

(Jag skulle inte heller göra pizza utan att jäsa degen, jag anser att det blir sjukt mycket bättre med jäst deg, jag använder uteslutande ett recept med torrjäst.)

Aribigga
2013-01-13 13:09
#2

Jag hörde med min kära mor som är kock och hon sa att det nog går men att det skulle bli smuligt. Med tanke på att jag vill ha det som mellanmål som går att äta i bilen ska joag nog testa jäst deg i alla fall :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Moa-]
2013-01-13 13:16
#3

Går gör det, allt går (i stort sett), däremot är det en fråga om det fortfarande är en pirog eller om det snare skulle bli ett fyllt scones.

Sconesbröd håller ju även dåligt över tid och får en märklig bismak…

Finns det någon anledning att du ej vill använda jäst?

Aribigga
2013-01-13 15:03
#4

Mest att vi alltid använder scones till pizzadeg och det är något jag kan och tycker är gott. I ena receptet stod det dessutom att man skulle använda pizzadeg och eftersom sconesdeg och pizzadeg är samma för mig så tyckte jag det. Har alldrig märkt av en bismak av sconesdeg.

Jag tycker det är tråkigt att vänta på att det jäser. Det är inte det att jag inte vill, tycker bara att det är smidigare utan.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: